۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰

در قالب پویش «ایران سرسبز، هر ایرانی یک نهال » انجام می شود؛

توزیع و غرس ۱.۳ میلیون اصله نهال در استان مرکزی

توزیع و غرس ۱.۳ میلیون اصله نهال در استان مرکزی

اراک - مدیر کل منابع طبیعی استان مرکزی با اشاره به آغاز پویش «ایران سرسبز، ایران قوی»، گفت: در قالب این پویش یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال در استان مرکزی توزیع و غرس می شود.

عبدالحسین محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز پویش «ایران سرسبز، هر ایرانی یک نهال» گفت: این پویش با هدف احیا و توسعه جنگل کاری، کاهش آلودگی هوا از ۱۰ آذرماه لغایت پایان اسفند سال جاری در شهرستان‌های استان در حال اجرا است.

وی افزود: در راستای اجرایی شدن این پویش تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال از سوی اداره کل آبخیزداری استان مرکزی به صورت رایگان در استان مرکزی توزیع شود. امروز نیز به صورت نمادین تعداد ۱۰۰ اصله نهال زبان گنجشک و سرو خمره‌ای در ورودی روستای دیزآباد خنداب با حضور مسؤلین استانی و شهرستان خنداب غرس شد.

محمدی با بیان اینکه توسعه درختکاری و حفظ منابع طبیعی دغدغه‌ای همگانی است، گفت: این پویش در راستای توسعه فضای سبز، سلامت مردم و جنگل‌کاری و سلامت محیط زیست شکل گرفته و حرکتی مردمی است.

وی افزود: متقاضیان دریافت نهال می‌توانند با ارائه درخواست از طریق ادارات شهرستان‌ها اقدام کنند و پس از سیر مراحل قانونی و کارشناسی تعداد مشخصی نهال را از طریق نهالستان اداره کل دریافت کنند.

کد خبر 5392879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha