۱ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۰۵

یک‌هفته با کتاب؛

شهادت راوی عصرهای کریسکان و معرفی هیئت‌مدیره مجمع ناشران انقلاب

شهادت راوی عصرهای کریسکان و معرفی هیئت‌مدیره مجمع ناشران انقلاب

شهادت راوی کتاب «عصرهای کریسکان» و معرفی اعضای هیئت‌مدیره جدید مجمع ناشران انقلاب اسلامی ازجمله اخبار مهم حوزه کتاب و نشر در این‌هفته هستند.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و اندیشه: گزارش «یک‌هفته با کتاب» آخرین هفته دی‌ماه ۱۴۰۰ دربرگیرنده ۷ خبر برگزیده از رویدادهای داخلی کتاب است.

شهادت یکی از راویان دفاع مقدس که رهبر انقلاب بر کتابش تقریظ نوشته‌اند، برگزاری مراسم رونمایی کتاب «جهاد تبیین»، برگزاری نشست خبری جایزه جلال آل‌احمد و معرفی نامزدهای این جایزه، معرفی اعضای هیات مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی، یک خبر از حضور ایران در اکسپوی دوبی، خبری از نمایشگاه مجازی کتاب تهران و رونمایی از پوستر یکی از جوایز ادبی خصوصی اخباری هستند که گزارش این هفته را می‌سازند.

در ادامه مشروح این گزارش را می‌خوانیم؛

شهادت راوی «عصرهای کریسکان»

امیر سعیدزاده (سعید سردشتی) جانباز دوران دفاع مقدس و راوی کتاب «عصرهای کریسکان» صبح چهارشنبه ۲۹ دی بر اثر عوارض جانبازی، در بیمارستان ساسان به شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست.

برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «جهاد تبیین»

رونمایی از کتاب «جهاد تبیین در اندیشه حضرت آیت الله خامنه ای» نوشته حجت الاسلام سعید صلح میرزایی روز یکشنبه این هفته با حضور مسؤولان کشوری و لشکری در حوزه هنری سالن سوره برگزار شد.

برگزاری نشست خبری و اعلام نامزدهای جایزه جلال

نشست خبری چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد پیش از ظهر سه‌شنبه ۲۸ دی با حضور غلامرضا طریقی، دبیر اجرایی این جایزه، مریم بصیری، دبیر علمی، علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و با اجرای احسان رضایی در سالن زنده‌یاد عاشوری خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد. در این برنامه، نامزدهای این دوره از جایزه مذکور هم معرفی شدند.

معرفی اعضای جدید هیئت مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی

طبق خبری که چهارشنبه این هفته منتشر شد، اولین جلسه هیئت‌مدیره جدید مجمع ناشران انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه این هفته برگزار شد و بر اساس رأی اعضای جدید هیئت‌مدیره، مصطفی زمانی به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره و میثم نیلی به‌عنوان مدیرعامل مجمع ناشران انتخاب شدند.

ثبت کتاب «دنیای شیشه‌ای ۲» در اکسپوی دوبی

این هفته همچنین محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از اکسپو ۲۰۲۰ دوبی کتاب «دنیای شیشه‌ای ۲» نوشته علیرضا بهرامی را که با مشارکت بنیاد رودکی منتشر شده، در ملاقات با مسئولان موزه اکسپو، برای ثبت در این موزه، اهدا کرد.

آغاز ثبت‌نام بن سازمان‌ها و نهادها در نمایشگاه مجازی کتاب

ثبت‌نام یارانه اعتباری خرید کتاب از دومین‌نمایشگاه مجازی کتاب تهران مختص سازمان‌ها و نهادها از چهارشنبه ۲۹ دی آغاز شد.

رونمایی از پوستر جایزه ارغوان

پوستر پنجمین دوره جایزه داستان کوتاه ارغوان هم با موضوع «دروغ» این هفته رونمایی شد.

کد خبر 5404132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha