۱ بهمن ۱۴۰۰، ۰:۰۴

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس:

بودجه ۱۴۰۱ تراز عملیات منفی ندارد

بودجه ۱۴۰۱ تراز عملیات منفی ندارد

رشت- عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تراز منفی حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی بودجه امسال، گفت: بودجه ۱۴۰۱ تراز عملیات منفی ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل بهروزی فر شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه تلاش مجلس و دولت برای بودجه سال آینده کاهش هزینه‌ها و پیشرفت و توسعه کشور است، اظهار کرد: تراز عملیات منفی بودجه امسال حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بود اما برای سال آینده حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در جهت مثبت دیده شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به عدم توفیق در موضوع ساماندهی یارانه‌ها، افزود: رهبری تاکید داشتند که تا پایان امسال پرداخت ارز ترجیحی ادامه یابد و سپس مجلس و دولت نسبت به اصلاح ارز ترجیحی به توافقی برسند که موجب گرانی و تورم نشود.

وی به طرح ساماندهی کارکنان دولت اشاره و بیان کرد: همه کسانی که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند اعم از شرکت‌های خصوصی و نیمه دولتی، همه وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته و تابعه آنها و نهادهای وابسته به رهبری مشمول این طرح می‌شوند.

بهروزی فر با بیان اینکه هیچ منابعی برای اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت دیده نشده است، تصریح کرد: میزان دریافتی شرکت‌های واسط پرداخت حقوق به نیروها تقریباً دو برابر است و از همین مبلغ به عنوان منبع پرداخت حقوق به کارکنان استفاده می‌شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه ۱۷ سال از اجرای طرح پل هم‌سطح فومن می‌گذرد و هزینه‌های گزافی صرف آن شده است، گفت: مصوب شد میدان بزرگ مبلمان که برای مسافران و توریست‌ها نیز جاذبه داشته باشد در محل ورودی پل زده شود و تعهد شد که این پروژه ظرف یک سال آینده به اتمام برسد.

بهروزی فر با اشاره به مشکل عدم بهره مندی مناطق بالادست سد لاسک از نعمت گاز، بیان کرد: طی جلساتی که برگزار کردیم مصوب شد که آب و برق و گاز به روستاهای این مناطق رسانده شود و در حال حاضر نیز عملیات گاز رسانی در حال انجام است.

کد خبر 5404941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha