۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۸

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

تعدد پروژه‌ها عامل تکمیل نشدن محور شهرکرد- لردگان

تعدد پروژه‌ها عامل تکمیل نشدن محور شهرکرد- لردگان

شهرکرد- معاون مهندسی و راه اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه های متعددی در مسیر پروژه شهرکرد- لردگان وجود دارد که این مهم موجب تکمیل نشدن این طرح شده است.

حمید ربیعی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پروژه «شهرکرد» - «بروجن» - «لردگان» دارای ۱۶۰ کیلومتر طرح چهار خطه و دو تونل است.

وی با بیان اینکه ۱۵۷ کیلومتر از پروژه چهار خطه این طرح اجرا شده است، عنوان کرد: از ابتدای امسال ۳۰ کیلومتر از جاده زیر ترافیک رفته است.

معاون مهندسی و راه اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سه کیلومتر از این جاده از خروجی «سفید دشت» تا ورودی «فرادنبه» به دلیل تداخل با لوله انتقال گاز و تملک دچار مشکل شده بود که با حل این دو مورد طی چند هفته گذشته، پیمانکار طرح مشخص و عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

ربیعی با بیان اینکه تونل موجود در گردنه «کره بس» از لحاظ فنی و ایمنی دارای مشکل است، ادامه داد: این محدوده در سنوات گذشته تعریض مسیر شده و چهار خط عبور تأمین گردیده است اما با توجه به مشخصات پایین این قسمت از نظر شیب طولی مسیر جایگزین به طول شش کیلومتر مشخص و در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در این مسیر دو دستگاه تونل ۱۱۰۰ متری و ۱۴۰۰ متری و یک پل دهانه ۱۱۰ متری وجود دارد، مطرح کرد: تونل ۱۱۰۰ متری حفاری و ۶۵۰ متر از آن لاینینگ شده است.

معاون مهندسی و راه اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: ۳۰ متر از تونل ۱۴۰۰ متری حفاری شده است.

ربیعی با بیان اینکه ۱۸۵ میلیارد اعتبار امسال برای این پروژه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: ۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبار تخصیص یافته که تاکنون ۳۶ میلیارد آن از طرف خزانه واریز نشده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های کمربندی شمالی بروجن، پروژه «بلداجی» - «گندمان»، «قرح گوشکی»، «بروجن» - «مبارکه» و «بروجن» - «دهاقان» در مسیر این طرح قرار دارند، عنوان کرد: تعدد پروژه‌ها و کمبود اعتبار مانع از تکمیل شدن این پروژه شده است.

معاون مهندسی و راه اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای تکمیل تونل اول ۱۱۰۰ متری حدود ۵۰ میلیارد تومان و برای تونل ۱۴۰۰ متری حدود ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار مورد نیاز است.

کد خبر 5409283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha