۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۱۷

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:

۲ طرح آبخیزداری دهملا و ابر شاهرود دهه فجر افتتاح می‌شود

۲ طرح آبخیزداری دهملا و ابر شاهرود دهه فجر افتتاح می‌شود

شاهرود- رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از افتتاح دو طرح آبخیزداری طی دهه فجر در حوزه دهملا و ابر این شهرستان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

محمد رضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه دو طرح آبخیزداری دهملا و ابر شاهرود طی دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود، ابراز داشت: هدف از اجرای این گونه طرح‌ها کنترل رسوب و کاهش خسارت ناشی از سیلاب در مناطق روستایی است.

وی بابیان اینکه بندهای سنگ وملات حوزه ابر با حجم دو هزار و ۹۰۰ متر مکعب به اتمام رسیده است، افزود: برای این طرح حدود ۱۰ هزار و ۴۵۸ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده و برای افتتاح طی دهه فجر با حضور مسئولان ارشد آماده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از اتمام بندهای سنگ وملات حوزه دهملا با حجم سه هزار و ۴۹۰ متر مکعب خبر داد و ابراز داشت: ۱۲ هزار و ۶۸۵ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در این طرح هزینه شده است تا بتواند در حفظ منابع پایه و آب نقش مهم ایفا کند.

کشاورزیان بابیان اینکه در اجرای طرح‌های آبخیزداری مشارکت مردم بومی منطقه نیز در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: تلاش شد تا در مناطقی که مستعد هستند و طرح‌های آبخیزداری در آن‌ها به انجام رسیده گیاهان دارویی کشت شود تا از این طریق بتوان به اقتصاد مناطق روستایی نیز کمک کرد.

وی افزود: علاوه بر موارد فوق تغذیه سفره‌های زیرزمینی شامل چشمه‌ها، چاه‌ها و قنوات، کمک به کنترل روان آب‌های سطحی و تلاش برای حل بحران کم‌آبی دیگر مزایای اجرای پروژه‌های کنترل سیل و پخش سیلاب است که بر ضرورت اجرای آن‌ها تاکید می‌شود.

کد خبر 5413150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha