۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۲

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

۱۴۱۰ جشن مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی را برگزار می کنیم

۱۴۱۰ جشن مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی را برگزار می کنیم

گرگان- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در سال ۱۴۱۰ جشن مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی کشور را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید جودی ظهر چهارشنبه در نشست هماهنگی با بانک‌های عامل گلستان اظهار کرد: اهمیت مسکن‌روستایی بر کسی پوشیده نیست زیرا روستاها قطب تولید هستند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در سال ۸۴ نهضت بهسازی مسکن روستایی با همت دولت وقت آغاز شد و در ابتدا تعداد مسکن‌های مقاوم در روستاهای کشور تنها هفت درصد بود و ۹۳ درصد از لحاظ فنی و بهداشت و غیره نامناسب بودند.

وی ادامه داد: در سال ۸۴ نوسازی ۲۰۰ هزار واحد مصوب و هم اکنون ۵۰ درصد واحدهای روستایی مناسب و مقاوم‌سازی شده‌اند.

جودی همت بانک‌ها را در این طرح خوب ارزیابی کرد و گفت: از لحاظ نوسازی واحدهای مسکونی استان گلستان هفت درصد بالاتر از سطح کشوری است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: امیدواریم در سال ۱۴۱۰ بتوانیم جشن نوسازی واحدهای مسکونی را در کشور برگزار کنیم.

وی بیان کرد: از پنج میلیون و ۲۶۰ هزار واحد روستایی در کشور دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مقاوم سازی شده و امیدواریم سایر واحدها هم با مشارکت مردم مقاوم سازی شود.

جودی ادامه داد: در ۱۰ سال آینده مسیر دشوایر پیش‌رو داریم زیرا نه تنها باید سرعت و حمایت قبلی را حفظ کنیم بلکه باید سیستم انگیزشی قوی‌تری هم برای مردم از جمله کمک‌های بلاعوض و پرداخت باستان تسهیلات در نظر بگیریم.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین به چالش پیش آمده در مورد نرخ سود تسهیلات مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: با رایزنی انجام شده بر اساس نرخ مصوب تسهیلات روستایی همان پنج درصد خواهد بود.

کد خبر 5415297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha