۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۲۳

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

افزایش باغات بادام در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی

افزایش باغات بادام در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی

شهرکرد- مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلات آبی در کشور، گفت: کشت محصولات سازگار با کم آبی همچون بادام در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، داراب حسنی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات کم آبی، اظهار کرد: توسعه باغات و کشت محصولات کم آب بر در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در بین میوه‌های سردسیری ۱۵ گونه میوه وجود دارد، عنوان کرد: هر کدام از این نوع میوه‌ها خود شامل ۱۰ رقم هستند که از این میان ۴۰ نوع از ارقام از اهمیت بالایی برخوردارند.

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ارقام میوه‌های مهم در کشور، تصریح کرد: کشت در زمین شیب دار تأثیر بسزایی در تولید محصول در شرایط کم آبی دارد که به همین منظور کشت هشت گونه تا کنون در دستور کار قرار دارد.

حسنی با بیان اینکه نیمی از این زمین‌ها به کشت بادام و انگور اختصاص داده خواهد شد، ادامه داد: سالانه ۲۰ تن میوه در کشور تولید می‌شود که بخش قابل توجهی صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشمش، سیب درختی و پسته بیشترین صادرات را از ایران به خود اختصاص داده اند، عنوان کرد: بیش از سه میلیون هکتار باغ میوه در کشور وجود دارد.

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: از این تعداد یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار در بخش سردسیری و خشک قرار دارد که ۳۰۰ هزار هکتار این باغات میوه‌های دانه دار همچون به، گلابی و سیب هستند.

کد خبر 5420643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha