۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۱۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

هشت بیمار کرونایی کهگیلویه وبویراحمدی در آی سی یو بستری هستند

هشت بیمار کرونایی کهگیلویه وبویراحمدی در آی سی یو بستری هستند

یاسوج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۱۴۴ نفر در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۸ نفر مبتلای قطعی و هشت نفر نیز در بخش های ویژه بستری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز یزدان پناه ظهر شنبه در نشست ستاد کرونای استان افزود: تاکنون ۳۹۵ هزار تست در استان انجام شده و میانگین سنی مبتلایان به کرونا در استان ۴۰ سال است.

وی با بیان اینکه میانگین سنی مرگ و میر ناشی از بیماری در استان، ۶۷ سال است، گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون در استان تاکنون یک میلیون و ۲۰۱ هزار دوز واکسن تزریق شده که در نوبت اول ۵۳۳ هزار دز و در نوبت دوم ۴۷۷ هزار دز و در نوبت سوم ۱۹۲ هزار دز تزریق شده است.

یزدان پناه افزود: ۱۱۴ هزار و ۳۹۷ نفر مبتلا به کووید ۱۹ تاکنون در استان شناسایی شده و میزان شیوع بیماری در گروه‌های شغلی معلم و دانش آموز ۲۱.۹ درصد و در کارمند ۲۰ درصد است.

وی بیان داشت: این درصد در مشاغل آزاد ۱۸.۶ درصد، در افراد خانه دار ۱۷.۸ درصد، در پرسنل بهداشتی و درمانی ۷.۳ درصد، در نیروهای نظامی و انتظامی ۵.۵ درصد، در افراد بیکار ۲۴.۱ درصد و در دانشجویان ۲.۱ درصد است.

یزدان پناه افزود: درصد مثبت بودن دانش آموزان و معلمین در هر شهرستان در بهمن ماه در مارگون ۴۷.۵ درصد، در باشت ۳۸ درصد، در کهگیلویه ۳۲ درصد، در لنده ۲۷/۵ درصد، در بهمئی ۲۲ درصد، در دنا ۲۰ درصد، در چرام ۱۹/۳ درصد، و در بویراحمد ۱۷/۹ درصد است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۴۳ هزار نفر به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کرده ا ند، گفت: از این تعداد ۳۰ هزار و ۳۳۷ نفر بستری و ۳۰ هزار و ۱۸۳ نفر نیز ترخیص شده‌اند و پیش بینی ما این است که با روند کنونی، تعداد شهرستان‌های رنگ قرمز کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: با تعطیلی مدارس و دورکاری ادارات می‌توان جلوی روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را گرفت و پیشنهاد ما به ستاد کرونا، تعطیلی مدارس و دورکاری کارکنان دولت در شهرستان‌های قرمز استان بوده و امروز نتیجه این پیشنهاد از سوی ستاد کرونای استانی مشخص می‌شود.

کد خبر 5423459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha