۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۵۶

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

ممنوعیت برگزاری مراسم اعتکاف درشهرستان های قرمز چهارمحال وبختیاری

ممنوعیت برگزاری مراسم اعتکاف درشهرستان های قرمز چهارمحال وبختیاری

شهرکرد- معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری مراسم اعتکاف در شهرستان های قرمز استان ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی با اشاره به شیوع کرونا و نحوه برگزاری مراسم اعتکاف امسال، اظهار کرد: برگزاری اعتکاف در شهرهایی که بر اساس رنگ‌بندی ستاد ملی مدیریت کرونا، قرمز هستند ممنوع است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد مرکزی اعتکاف شیوه‌نامه‌ای را بر اساس شرایط شیوع کرونا در کشور تدوین و به سراسر کشور ابلاغ کرده‌اند که این شیوه‌نامه در شهرها و مناطقی که وضعیت قرمز ندارند و مجاز به برگزاری مراسم اعتکاف هستند، اعمال خواهد شد.

وی با تصریح اینکه مراسم اعتکاف در شهرهای آبی، زرد و نارنجی با ۲۰ درصد ظرفیت مکان برگزاری انجام می‌شود، گفت: در شیوه‌نامه ابلاغی به شهرستان‌ها، وظایفی برای مسئولان برگزار کننده، معتکفان و شرایط محل برگزاری اعلام و در سامانه‌های مربوط بارگذاری شده است، همچنین افراد می‌توانند از ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها این شیوه‌نامه را دریافت و با حساسیت و دقت در برنامه‌های خود رعایت کنند.

حجت الاسلام کاظمی مطرح کرد: رعایت بهداشت فردی، استفاده مداوم از ماسک، استفاده از وسایل و مهر و سجاده و کتاب‌های شخصی، توجه به حفظ فاصله اجتماعی، وضعیت تردد، رعایت بهداشت سرویش‌های بهداشتی و وضوخانه و غیره از مواردی هستند که معتکفان باید رعایت کنند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی، شرکت افراد بالای ۶۰ سال و نیز افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای در مراسم اعتکاف ممنوع است و معتکفان باید کارت واکسیناسیون یا گواهی تست منفی کرونا مربوط به ۴۸ ساعت پیش از آغاز مراسم را برای پذیرش ارائه دهند.

گفتنی است؛ بر طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در حال حاضر، هفت شهرستان «شهرکرد»، «بروجن»، «فارسان»، «اردل»، «سامان»، «بن» و «کیار» به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز، شهرستان‌های «لردگان» و «کوهرنگ» در وضعیت نارنجی و شهرستان «خانمیرزا» در وضعیت زرد قرار دارند.

کد خبر 5424784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha