۳ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۲۸

در جدیدترین مواضع مطرح شد؛

واکنش مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپابه اقدام مسکو درباره اوکراین

واکنش مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپابه اقدام مسکو درباره اوکراین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اقدام اخیر مقامات روسی در صدور دستور اعزام نیروهای نظامی به شرق اوکراین واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اقدام اخیر مقامات روسی در صدور دستور اعزام نیروهای نظامی به شرق اوکراین واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، این مقام اروپایی گفت: اعزام نیروهای روسی به دونتسک و لوهانسک تجاوز آشکار به اوکراین و نقض تمامیت ارضی و حاکمیت آن است. شورای امنیت سازمان ملل باید در اسرع وقت برای مقابله با پیامدهای آخرین تحولات در اوکراین تشکیل جلسه دهد.

وی افزود: به رسمیت شناختن دو منطقه خودمختار در اوکراین نقض آشکار قوانین بین‌المللی، تمامیت ارضی اوکراین و توافقنامه مینسک است. اتحادیه اروپا و متحدانش به تصمیمات پوتین به صورت متحد و محکم پاسخ خواهند داد.

گفتنی است که رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی گفت که اوضاع در منطقه دونباس در شرق اوکراین به مرحله بحرانی و دشواری رسیده است. ولادیمیر پوتین افزود: تصمیم گرفتیم فوراً استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسیم. وی همچنین دستور اعزام نیروهای نظامی به شرق اوکراین را صادر کرد.

کد خبر 5430421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ساسان IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      0 0
      دوباره تحریم وتحریک، از انواع واقسام. خودشان که عرضه روبرویی ندارن.