۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۳۴

استاندار سمنان:

زمینه اشتغال معتادان بهبود یافته در استان سمنان مهیا می‌شود

زمینه اشتغال معتادان بهبود یافته در استان سمنان مهیا می‌شود

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه زمینه اشتغال معتادان بهبود یافته در استان مهیا شده می‌شود، گفت: برای هر معتادی که موفق به ترک شود، آمادگی فراهم کردن زمینه اشتغال وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی صبح پنجشنبه در نشست تخصصی قضات و فعالان حوزه قضائی استان سمنان در امر مبارزه با مواد مخدر به میزبانی سالن اجتماعات دادگستری کل استان، با بیان اینکه شغل یکی از موانع توسعه اعتیاد است، تاکید داشت: برای هر معتادی در استان که موفق به ترک اعتیاد شود، آمادگی به منظور فراهم سازی زمینه اشتغال وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما برای تحقق موفقیت در بحث اعتیاد و مواد مخدر، باید به دنبال کاهش تقاضا در بحث مواد مخدر باشیم، افزود: مدیریت در بحث مواد مخدر باید اجتماعی شده و از مبدا، خانواده‌ها، مدارس و محله‌ها در دستور کار قرار گیرد و همه خود را در برابر این آسیب اجتماعی مکلف بدانند.

استاندار سمنان همچنین گفت: یک جوان در جامعه به صورت تدریجی به دام اعتیاد گرفتار می‌شود که مراقبت در حوزه خانواده امری ضروری است و در این زمینه خانواده‌ها باید به صورت جدی آگاه باشند.

هاشمی با بیان اینکه تهیه فیلم، اقدام فرهنگی، ساخت مستند در بحث آگاه سازی نسبت به خطرات و اثرات سو استفاده از مواد مخدر و سایر موارد از این دست، می‌تواند در بحث مبارزه با مواد مخدر تأثیرگذار باشد، ابراز کرد: دستگاه‌های فرهنگی به این موضوع عنایت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه طرح جمع آوری معتادان متجاهر و ساماندهی آنان در استان سمنان در دستور کار قرار گرفت و در کمترین زمان ممکن مکان اسکان تهیه و معتادان متجاهر ساماندهی شدند، افزود: در بین دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، قضائی و فرهنگی استان هماهنگی و تعامل بسیار خوبی در راستای مدیریت بحث اعتیاد به عنوان آسیب اجتماعی وجود دارد.

کد خبر 5432457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha