۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۲۳

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

جریمه گران‌فروش چیزی را به مردم بر نمی‌گرداند/ ضرورت تنظیم بازار

جریمه گران‌فروش چیزی را به مردم بر نمی‌گرداند/ ضرورت تنظیم بازار

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه جریمه گران‌فروش چیزی را به مردم بر نمی‌گرداند، بر ضرورت پیشگیری از گران‌فروشی و تنظیم بازار استان از سوی دستگاه‌های متولی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با بیان اینکه خداوند متعال ما را به تقوا، خویشتن داری، حفظ و کنترل خود در مقابل خواستنی‌های حرام فرا می‌خواند اظهار داشت: پیشوایان معصوم (ع) تمام مجاهدت و تلاش‌های معرفتی و عملی شأن در این راستا بوده که شیعیانی تربیت کنند که اهل تقوا، ایمان و عمل صالح باشند.

ضرورت تزریق واکسن کرونا

وی بیان داشت: ادعای اینکه زیر پرچم ولایت اهل بیت (ع) هستم ولی تقوا و عمل صالح در کارنامه انسان نباشد، مفید نیست، زیر پرچم ولایت اهل بیت بودن یعنی تقوا، ایمان و عمل صالح، پیشوایان معصومی که ما از آنها اطاعات می‌کنیم به تقوا، عمل صالح، اخلاق نیکو و خدمات رسانی به مردم مشهور بودند، ما شیعیان هم که از آنها پیروی می‌کنیم باید به این اوصاف پایبند باشیم، در این راستا هم خود و هم شما نمازگزاران را به تقوا و عمل صالح فرا می‌خوانم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه همه ما می‌دانیم با تزریق واکسن ضد کرونا میزان مرگ و میر پایین آمده است، گفت: هر انسان منصفی می‌داند که تزریق این واکسن تأثیر گذار بوده است، در این راستا همه در این جهت همراهمی کنیم و هر سه مرحله واکسن را تزریق کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی تاکید کرد: دستورات ستاد کرونا را رعایت کنیم.

از سطحی‌نگری در نظام تعلیم و تربیت پرهیز شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت مبعث رسول گرامی اسلام، بیان داشت: بعثت رسول گرامی اسلام نقطه آغاز دین مبین اسلام در جهان است، این روز استثنایی، پر فضیلت و مبارک که نقطه آغاز دین مبین اسلام است را به امام عصر (عج مقام معظم رهبری، امت اسلامی، عموم مردم استان لرستان و شما نمازگزاران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه رسول گرامی اسلامی مأمور شدند که در آغاز افرادی که آمادگی فکری و روحی برای پذیرش اسلام دارند را ابتدا دعوت کنند افزود: سه سال این امر به طول انجامید، البته مقابله و معارضه مشرکان با اسلام به صورت تهدید، تهمت، طرح پرسش‌های از روی عناد، به کارگیری خشونت، شکنجه، رعب و وحشت در بین تازه مسلمانان وجود داشت.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: پیشنهادهای صلح فریبکارانه به پیامبر اسلام از دیگر موارد بود که ایشان با سوره کافرون جواب آنها را داد، پیام بعثت رسول گرامی اسلام تعلیم و تربیت اسلامی است، هشتم اسفند نیز به نام روز تعلیم و تربیت اسلامی نامگذاری شده است، آینده جهان و ایران به تعلیم و تربیت صحیح وابسته است، نخستین کانون تعلیم و تربیت اسلامی خانواده، پدر و مادر و پس از آن آموزش و پرورش است، آموزش و پرورش بالاترین اهمیت را در نظام تعلیم و تربیت دارد.

وی با بیان اینکه مجموعه خانواده‌ها و آموزش و پرورش باید تلاش کنند که نسلی را تربیت کنند که با ایمان، مسئولیت پذیر، صبور، شجاع، دارای اعتماد به نفس، اهل ابتکار، فکر و اندیشه، علاقه مند به کشور، احکام اسلامی و حاکمیت اسلامی، دل بسته به اهداف، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی، اهل سبقت در خدمت گذاری به مردم باشند ادامه داد: مجموعه خانواده و نظام آموزش و پرورش و همه دستگاه‌های تربیت دولتی و غیر دولتی باید نسلی را با این اوصاف تربیت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، گفت: این اوصاف برگرفته از بعثت رسول گرامی اسلام است، برگرفته از کتاب و سنت است، درست فکر و اندیشه کردن را به متعلمین یاد بدهند، معلمان گرامی به عنوان طلایه داران تعلیم و تربیت بار سنگینی را در این جهت بر دوش دارند، لازم است خانواده‌ها و نظام حاکم بر تعلیم و تربیت، سطحی نگری و سطحی آموزی که یک جامعه را زمین گیر و فلج می‌کند را از متعلمین دور کنند.

جشنواره فیلم فجر نیازمند بازنگری است

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه معلمین گرامی که در عرصه تربیت با نیت الهی وارد می‌شوند و مانند انبیا کارشان برای خدا است، تلاششان ماندگارترین تلاش است ادامه داد: در این راستا از همه معلمان شریف، گرامی و مسئولانی که برای شرکت دانش آموزان در نمازهای جماعت، نمازهای جمعه، مراسم‌های دینی، مذهبی و سیاسی و انقلابی تلاش کرده اند و با ستادهای نماز جمعه، مؤسسات علمی و فرهنگی و… همکاری و مشارکت داشته‌اند، تشکر می‌کنیم، قطعاً این همکاری‌ها نقش ارزشمندی داشته است و نیاز است بر کمیت و کیفیت آنها افزوده شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت به عنوان پیام مبعث رسول گرامی اسلامی، گفت: این اهمیت به حدی است که در هر جایی خللی و کاستی به وجود می‌آید به واسطه کمرنگ شدن و فاصله گرفتن از تعلیم و تربیت است، اینکه در چهلمین جشنواره فیلم فجر یک نفر به عنوان داور یک اظهار نظر شخصی و قبیح را عنوان می‌کند که خلاف شرع است و غلط بودنش آشکار است، در حیطه او و دانش او نیست، ریشه‌اش به تعلیم و تربیت بر می‌گردد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: تعلیم و تربیت اسلامی باید در زوایای جامعه ما حاکم شود، در مناسبات حاکمیت با مردم، در مناسبات مردم با مردم، مناسبات مردم با حاکمیت این تعلیم و تربیت اسلامی باید وارد شود، نفی تبعیض، شایسته سالاری، نفی توصیه‌های فرا قانونی، عدم تداخل قوای سه گانه در کار یکدیگر با پایه و اساس تعلیم و تربیت اسلامی در ارتباط است، وقتی که جشنواره‌ای با نام فیلم فجر نامگذاری می‌شود و از نام و عنوان آن پیدا است که برخواسته از جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی است، پس از چهل دوره نیازمند آسیب شناسی از سوی کارشناسان فرهنگی و هنری متعهد و متخصص است.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: اینکه مقام معظم رهبری از واژه‌هایی به نام سینمای دینی و سینمای انقلابی یاد می‌کنند، اقتضا دارد که بین ارزش‌های دینی و انقلابی و در بین جهت‌های هنری، حرفه‌ای و تخصصی که متعلق به این گونه جشنواره‌ها است، جمع شود، نباید مرور زمان جهت‌های ارزشی را از این جشنواره‌ها بکاهد، همان طور که نباید جهت‌های هنری، حرفه‌ای و تخصصی که متعلق به این گونه هنرها است کم رنگ شود، به نظر می‌رسد که جشنواره فجر در هر دو جهت نیازمند بازنگری است.

جریمه گران فروش چیزی را به مردم بر نمی‌گرداند

وی تاکید کرد: امروز جامعه ما نیازمند انسجام، همگرایی، پیوند با یکدیگر، مهربانی و تعاون است، در هر حال در هر کشوری اقشار مختلفی به جهت درآمدی وجود دارند، کمک به هم نوعان نیازمند و مساعدت در روزهای آخر سال امری پسندیده و مورد رضایت خداوند است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه همه مردم از نیازمند و بی نیاز، عیال خداوند هستند، رزق و روزی از جانب خداوند می‌گیرند ادامه داد: در این راستا اگر مخلوق خدا را کمک مالی و… کنیم، خدا را خشنود کرده‌ایم، بنا بر این در کمک به هم نوعان شتاب کنیم و سبقت بگیریم.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه نکته مهم فروشندگانی است که مایحتاج مردم را در این ایام در اختیار دارند است که باید رعایت انصاف را داشته باشند افزود: از آنهایی که عادلانه و منصفانه به وظیفه خود عمل می‌کنند تشکر می‌کنیم، از عموم اصناف و بازار درخواست می‌کنم که از احتکار، گران فروشی، کم فروشی در همه ایام به خصوص در روزهای آخر سال خودداری کنند، سود منصفانه را ملاحظه کنند، بالا بردن قیمت‌ها و حتی آرزوی گران شدن قیمت کالا و سو استفاده از اضطرار مردم همیشه ناپسند و قبیح بوده به خصوص در این ایام از زشتی بیشتری برخوردار است.

وی عنوان کرد: از عموم اصناف، بازاریان و تولید کنندگان می‌خواهیم که رعایت حال مردم را داشته باشند، بازاریان متعهد خودشان بر این امر نظارت کنند، جهاد کشاورزی، سازمان صمت، ستاد تنظیم بازار و سازمان تعزیرات حکومتی به وظیفه خود در پیشگیری و مبارزه با گران فروشی اقدام کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه پیشگیری از گران فروشی در اولویت است چون گران فروش با گران فروشی قدرت خرید مردم را کاهش داده و جریمه گران فروش چیزی را به مردم بر نمی‌گرداند افزود: در این راستا اولویت جلوگیری از گران فروشی است، دولت محترم این را بداند که می‌داند یکی از اشکالات و نارضایتی‌های مردم از دولت سابق این بود که نتوانست بازار را تنظیم کند، عدم تنظیم بازار از سوی دولت سابق ضربه مهمی بر اعتبار دولت سابق وارد کرد، در این راستا دولت سیزدهم همان طوری که بارها رئیس جمهور تاکید کرده است باید در یک زمان منطقی، محدود و معین بازار را تنظیم کند تا مردم شاهد این گونه گران شدن کالاها و عدم تنظیم بازار نباشند.

انتقاد از عدم پرداخت حقوق‌ها کارگران

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت امام موسی کاظم (ع)، مظهر جهاد و مبارزه با ظلم و ستم و تلاش برای برقراری حکومت اسلامی افزود: ایشان دائم در حال جهاد و مبارزه بود، تبیین اسلام، احکام و معارف اسلامی، تبیین امامت و از نظر شیعه، تربیت جمعی انقلابی… از خصوصیات ایشان بود که در نهایت برای آخرین بار که به زندان هارون افتاد به شهادت رسیدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخریب اماکن سواحل دریاها گفت: اینها با بودجه عمومی مردم ساخته شده، چه کسانی این کارها را انجام دادند؟ این تخریب که به ضرر اموال عمومی است توسط چه کسانی است؟ آیا لازم است که دستگاه‌های دولتی در کنار سواحل دریا چنین اماکنی داشته باشند؟ چه کسانی از این اقامتگاه‌ها بهره برداری می‌کنند؟ این پرونده باید باز شود و تا آخر دنبال شود و افرادی که خطا کرده‌اند در هر مسندی، به مجازات برسند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: اهل قلم و سخن باید اینها را بیان کنند، توجه به حقوق‌ها و خارج ساختن آنها از نظام چانه زنی و درست کردن قانون در پرداخت‌ها باید مورد توجه قرار بگیرند چرا که هر از چندگاهی با جمعیتی مواجه می‌شویم که چند ماه حقوق دریافت نکرده‌اند، این زیبنده نظام اسلامی و استان ما نیست باید این مسئله از اساس و پایه حل شود.

کد خبر 5433148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha