۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۴۶

فرماندار شهرستان نیر:

قابلیت‌های شهرستان نیر در قالب برنامه منسجم معرفی می‌شود

قابلیت‌های شهرستان نیر در قالب برنامه منسجم معرفی می‌شود

اردبیل- فرماندار شهرستان نیر گفت: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری، اقتصادی، زیست بوم و اکوتوریسم شهرستان نیر در قالب برنامه‌ای منسجم معرفی و تبیین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی ظهر پنجشنبه در بازدید از روستاهای شهرستان نیر اظهار کرد: نبود اطلاعات درست و کامل از ظرفیت‌های روستاهای این شهرستان سبب شده تا بخش‌های مختلف اقتصادی، گردشگری و… مغفول بماند.

وی با اشاره به اینکه شناسنامه روستایی شهرستان با هدف برنامه‌ریزی جهت توسعه این مناطق تدوین می‌شود، تصریح کرد: تدوین شناسنامه روستایی برای برنامه‌ریزی در راستای حل مشکلات روستاهای شهرستان و اولویت‌بندی اجرای پروژه‌ها ضروری است.

فرماندار نیر گفت: در گذشته هیچ‌گونه اطلاعاتی در حوزه روستاهای شهرستان نیر در دست نبوده و بر همین اساس تاکنون در زمینه توسعه روستاها گام مؤثری برداشته نشده است.

محمدی افزود: تمامی اطلاعات مربوط به تاریخ، جغرافیا، اماکن خدماتی، سیاحتی، مذهبی، امنیتی و بانک دانش‌آموختگان روستاهای شهرستان در شناسنامه فوق جمع‌آوری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تهیه شناسنامه روستای نیر فرصتی است تا امکان بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های روستا و آشنایی با توانمندی و قابلیت‌های روستایی در این حوزه فراهم شود.

محمدی از اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی روستا گللی خبر داد و اضافه کرد: به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی علاوه بر اجرای طرح هادی، راه روستایی این مسیر نیز زیرسازی خواهد شد.

وی همچنین از اجرای عملیات گازرسانی به این روستا از ابتدای سال آینده خبر داده و به رفع مشکل آنتن‌دهی موبایل و تلفن ثابت قول مساعد داد.

فرماندار شهرستان نیر با اشاره به رهاسازی بچه ماهی در دریاچه سد خاکی روستای صایین از توابع بخش کورائیم شهرستان نیر برای اولین بار در روزهای آتی بیان کرد: هدف از این کار افزایش تولید گوشت، افزایش مصرف سرانه ماهی، اشتغالزایی، حفظ ذخایر آبی و بارور کردن آب کشاورزی از مواد مغذی است.

کد خبر 5437783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha