۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۴۶

کوثری در گفتگو با مهر:

اخذ تضمین از غرب ضروری است/بدون لغو تحریم‌ها توافقی انجام نمی‌شود

اخذ تضمین از غرب ضروری است/بدون لغو تحریم‌ها توافقی انجام نمی‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که همه تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران لغو نشود، توافقی انجام نخواهد شد.

اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره روند مذاکرات وین، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در برجام خلف وعده کردند و برخلاف قوانین بین المللی به هیچیک از تعهدات خود پایبند نبودند.

وی بیان کرد: مقامات آمریکا نشان دادند که حتی به امضا و وعده خود هم پایبند نیستند و از برجام خارج شدند. آنان برای آنکه به برجام بازگردند، باید به ایران امتیاز دهند و به تعهدات خود عمل کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به همه وعده‌های خود عمل کرد، اما طرف غربی با عدم پایبندی خود باعث شد که برجام سودی برای کشورمان نداشته باشد.

کوثری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و ملت ما در این سال‌ها در مقابل غربی‌ها و به ویژه آمریکا به خوبی ایستادگی کردند و نشان دادند که با مقاومت و ایستادگی می‌توانند بسیاری از مشکلات خود را حل و فصل کنند.

وی افزود: از سوی دیگر، ما به غربی‌ها نشان دادیم که باید به توافق و تعهد خود احترام بگذارند و پایبند باشند. اخذ تضمین و راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها از این جهت مهم است که کشورهای غربی عضو برجام به وعده‌های خود عمل نکردند و ما این بار باید از آنان تضمین بگیریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تصور دشمنان آن است که تحریم‌های اقتصادی کشورهایی چون آمریکا علیه ایران باعث شده است که ما دچار مشکلات متعددی شویم، این در حالی است که ما با تکیه بر توان داخلی خودمان و خنثی‌سازی تحریم‌ها بر بسیاری از مشکلات فائق آمدیم و باز هم این روند را ادامه می‌دهیم و اجازه نخواهیم داد که تحریم‌های دشمن مانع پیشرفت و رشد کشورمان شود.

وی تاکید کرد: آمریکا و کشورهای غربی بیشتر از جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات و توافق احتیاج دارند. حرف ما آن است که تا زمانی که همه تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران لغو نشود و طرف غربی تعهد و تضمین ندهد، توافقی انجام نخواهد شد.

کد خبر 5442817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      تو دنیای سیاست هیچ چیزی به اسم تضمین وجود نداره اینو بفهمید تا یه چیزی براشون فایده داره اجرا میشه وقتی بی فایده باشه اجرا نمیشه کشور را الان چند ساله معطله گرفتن تضمین کردید دشمن اصلی امریکاست که تحریم وضع کرده همون موقع که تحریم سازمان ملل بود شما 6 کشور را جمع کردید دور خوتون که چه را ثابت کنید؟
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      نمیدانیم چرااین همه بی سوادپرادعارودربدنه دولت ومجلس سرکارگذاشتنداین همه بی سوادی تاکی؟توافق روانجام بدیدودربندتوافق بنویسیداگرتایکماه به کل بندهای توافق عمل نشدآمریکاوغرب مقصروبایدخسارت پرداخت کرده وایران میتواندغنی سازی درحداعلاانجام دهد.واقعاکه....
    • ناشناس IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      فکر اینها این که ایران توانایی ساخت بمب اتم نداره و دنبال امتیاز گرفتن از ایران هستند ساخت بمب اتم میتواند نظر اینها رو عوض کن
    • DE ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      کوثری یک نفر است و می تواند برای خودش تصمیم بگیرد ، و نه برای یک ملت ! همه مردم ایران حق دارند برای آینده خودشان و کشورشان تصمیم بگیرند ، نه یک نفر برای همه ... !!!
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      2 0
      تضمین کجا بود؟ نمونه زنده اوکراین است که روسیه و امریکا در ازای نابودی تسلیحات اتمی اوکراین بهش تضمین امنیتی داده بودند ولی یکیش حمله کرده دیگری هم خودش را درگیر جنگ نمی کند و اوکراین جنگی که اونموقع باید می کرد را مجبوره الان با دست خالی کنه
    • یاور IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      آقای کوثری کمی تفکر ودور اندیشی داشته باشید تمام این تحریم‌ها مشگل چیزهای دیگری هست ومردم را بخاطر آن گروگان گرفته اید شما که فرمانده لشکر بودید