۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۰۵

استاندار کردستان:

معادن موظف به پرداخت حقوق دولتی هستند

معادن موظف به پرداخت حقوق دولتی هستند

سنندج ـ استاندار کردستان گفت: حمایت از تولید در دو بخش صنعت و معدن در دستور کار دولت قرار دارد و معادن هم موظفند در این راستا حقوق دولتی را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا روز پنجشنبه در یازدهمین جلسه شورای معادن استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار کرد: امکان‌سنجی و هدایت سرمایه‌گذار برای اشتغالزایی و سوددهی به سمت معادن از نکات بسیار مهمی است که باید مورد توجه باشد و امکان سنجی در این بخش صورت گیرد.

وی افزود: حمایت از تولید در دو بخش صنعت و معدن در دستور کار دولت قرار دارد و معادن هم موظفند در این راستا حقوق دولتی را پرداخت کنند.

استاندار کردستان اضافه کرد: سال آینده فعالیت عمرانی در کشور و در استان به ویژه در حوزه مسکن بیشتر می‌شود و همه رسته‌های مرتبط با ساخت و ساز فعال‌تر و پویاتر خواهند شد.

زارعی‌کوشا افزود: سلامت و امنیت از اشتغال و تولید، مهم است اما این نمی‌تواند بهانه‌ای برای تضعیف بخش تولید باشد و اصل بر این است که واحدهای معدنی در ابتدا باید سوددهی داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات آب روستاهای «جمین» و «خریله» گفت: اگر عملکرد و فعالیت معادن در کردستان موجب آلودگی منابع آبی به سمومی همانند «آرسنیک» شده باشد، باید موضوع مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه بررسی‌های اطلاع رسانی شود زیرا این حق مردم است که از واقعیت‌ها آگاه شوند.

کد خبر 5443955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha