۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۲۵

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛

فعالیت ۳۰ داروخانه‌ شبانه روزی در کرمانشاه طی تعطیلات نوروزی

فعالیت ۳۰ داروخانه‌ شبانه روزی در کرمانشاه طی تعطیلات نوروزی

کرمانشاه- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فعالیت ۳۰ داروخانه‌ شبانه روزی در کرمانشاه طی تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی مجرب اظهار کرد: در حوزه فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی ۳۰۰ برنامه بازرسی مدون توسط مدیریت مرتبط در معاونت غذا و دارو برای ایام نوروز برنامه ریزی شده است.

وی افزود: این بازرسی به شکل الکترونیکی خواهد بود و اگر مواردی از عدم انطباق مشاهده شود به دانشگاه متولی ناظر بر واحد تولیدی آن محصول انعکاس داده خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: رسیدگی به شکایات به صورت تلفنی و حضوری در ایام نوروز در معاونت غذا و دارو قابل پیگیری است و انجام می‌شود.

مجرب بیان کرد: بازدید از کارگاه‌های تولید نان برنجی که از دانشگاه مجوز فعالیت خود را دریافت کرده‌اند نیز به صورت ویژه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در صورت نیاز بازدیدهای مشترک با معاونت بهداشتی یا سازمان سمت توسط بازرسان حوزه فرآورده‌های آرایشی بهداشتی و مواد غذایی انجام خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در شهرستان‌هایی که با کمبود داروخانه شبانه روزی مواجه هستند مقرر شده با نظر شبکه بهداشت و درمان شهرستان داروخانه‌های روزانه به صورت شیفتی در ایام نوروز فعالیت کنند.

مجرب خاطر نشان کرد: در شهرهایی که فاقد داروخانه شبانه روزی هستند نیز مانند دالاهو و ثلاث باباجانی داروخانه‌های روزانه موظف هستند در ایام تعطیل به صورت شیفتی فعالیت کنند و در شرکت‌های پخش فرآورده‌های دارویی نیز باید شیفت بندی انجام شود و پرسنل هر شیفت در روزهای تعطیل اعلام گردد.

وی اضافه کرد: یکی از انبارهای تجهیزات معاونت غذا و دارو نیز در ایام تعطیل فعال است و داروهای مورد نیاز بیمارستان‌ها را تأمین می‌کند.

مجرب افزود: برای تأمین تجهیزات ضروری بیمارستان‌ها نیز یک انبار در ایام نوروز در نظر گرفته شده و تجهیزات و داروهای مورد نیاز داروخانه‌های دولتی و بیمارستان‌ها به حد کافی تأمین و خریداری شده و در صورت نیاز در اختیار این مراکز قرار می‌گیرد و مشکلی در این خصوص در استان نداریم جز در مواردی که کمبود کشوری وجود داشته باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: بازرسی از داروخانه‌های شهر کرمانشاه و شهرستان‌ها نیز در ایام تعطیل نوروز به شکل مستمر انجام می‌شود.

وی با اشاره به تعداد داروخانه‌های فعال در ایام تعطیلات نوروزی در شهر کرمانشاه، گفت: تعداد ۳۰ داروخانه شبانه روزی در شهر کرمانشاه وجود دارد که خدمات دارویی را در روزهای تعطیل پوشش می‌دهند و در روزهای غیر تعطیل نیز داروخانه‌های روزانه و نیمه وقت به ارائه خدمات دارویی می‌پردازند.

کد خبر 5444393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha