۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۲۹

با برگزاری نمایشگاه کتاب؛

هفتاد مبلغ مسلمان اوگاندایی با فرهنگ انقلاب اسلامی آشنا شدند

هفتاد مبلغ مسلمان اوگاندایی با فرهنگ انقلاب اسلامی آشنا شدند

رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا برای آشنایی برخی از مبلغان دینی مسلمان در اوگاندا با فرهنگ، اهداف و منطق انقلاب اسلامی ایران نمایشگاهی از کتاب و محصولات فرهنگی برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کامپالا با همکاری دانشکده اسلامی المصطفی(ص) به منظور آشنا کردن بیش از هفتاد عالم و مبلغ اسلامی فعال اوگاندایی با فرهنگ، هنر و منطق انقلاب اسلامی ایران نمایشگاه اختصاصی کتاب، عکس ویژه مبارزات ملت قهرمان ایران علیه استبداد و طاغوت ستمشاهی و محصولات فرهنگی - هنری با محتوای فرهنگ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در محل آن دانشکده برگزار کرد.

علما و مبلغین اسلامی اوگاندا با معرفی و توضیحات هر یک از عکس‌ها و اقلام فرهنگی و هنری موجود در نمایشگاه توسط رایزن فرهنگی با فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی و نحوه مبارزات ملت ایران آشنا شدند.

در نمایشگاه فوق الذکر «جایگاه رهبری منحصر به فرد امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در پیروزی انقلاب اسلامی»، «علل، عوامل، اهداف و تاریخ انقلاب اسلامی ایران»، «تبعید امام خمینی (ره)»، «حماسه هفده شهریور»، «تظاهرات گسترده و یکپارچه ملت ایران علیه نظام ستمشاهی»، «فرار شاه از ایران»، «ورود امام خمینی (ره) به کشور و استقبال عظیم تاریخی»، «فرازهایی از اولین سخنرانی تاریخی امام خمینی(ره) در بهشت زهرا»، «پیوستن همافران به انقلاب»، «اعلام بی طرفی ارتش و پیوستن به ملت»، «فرار بختیار»، «سقوط نظام پادشاهی دو هزار و پانصد ساله در ایران»، «استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای انقلاب اسلامی» و ... به روایت تصویر برای هفتاد عالم و مبلغ مسلمان اوگاندایی تبیین شد.

در بخشی دیگر از نمایشگاه اختصاصی آشنایی با فرهنگ انقلاب اسلامی کتاب‌های جهاد اکبر یا مبارزه با نفس، خاطراتی از امام خمینی (ره)، وعده دیدار: نامه‌های حضرت امام خمینی به حجه الاسلام و المسلمین حاج احمد خمینی، خمینی روح الله رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، زندگی امام خمینی (ره)، حدیث بیداری، کلمات قصار از امام خمینی (ره): پندها و حکمت‌ها، بیوگرافی امام خمینی (ره)، قیام عاشورا در کلام و پیام امام خمینی (س)، مجموعه مقالات امام خمینی و انقلاب اسلامی، حکومت اسلامی (ولایت فقیه) و... نظر هفتاد عالم و مبلغ اسلامی اوگاندا را به خود جلب کرده بود.

بخشی از نمایشگاه فوق الذکر به نمایش آثار ادبی، فرهنگی و هنری از جمله میراث جهانی ایران، ایران قدیم، ایران سرزمین پارسیان، شاهکارهای مولوی، اشعار شاهکارهای فارسی از رودکی تا شهریار، دیوان پروین اعتصامی، رباعیات خیام، هنر ایرانی اسلامی، کتاب‌ها و بروشورهای مربوط به ایرانشناسی و جاذبه‌های گردشگری، شاهنامه فردوسی و همچنین کتاب مسیح در شب قدر، اختصاص یافته بود.

کد خبر 5444861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha