۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۲۰

در جریان سفر به بیروت؛

امیرعبداللهیان با شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و علمی لبنان دیدار کرد

امیرعبداللهیان با شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و علمی لبنان دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان با فرهیختگان، شخصیت‌های مختلف و فعالان رسانه‌ای لبنان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با فرهیختگان، علمای مذهبی، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی، رهبران احزاب، چهره‌های علمی، رؤسای مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، وزرا و نمایندگان کنونی و سابق مجلس، نویسندگان و فعالان رسانه‌ای لبنان در نشستی صمیمانه دیدار کرد.

در این نشست صمیمانه، امیر عبداللهیان ضمن تبیین محورهای مهم سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران به تشریح دیدگاه‌های کشورمان در خصوص تحولات منطقه‌ای، اوضاع افغانستان، یمن و اوکراین، مذاکرات وین و همچنین روند گفتگوهای ایران و عربستان پرداخت.

وزیر امور خارجه با برشمردن بخشی از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است در یک تعامل شفاف و آشکار با لبنان اقلام مورد علاقه و مورد نیاز این کشور را در زمینه‌های خدمات فنی و مهندسی، تولیدات صنعتی و انرژی تامین نماید. ما آمادگی داریم در زمینه‌های خدمات درمانی و تجهیزات پزشکی و سایر نیازهای لبنان به این کشور کمک کنیم.

در این نشست شخصیت‌های لبنانی نیز با تمجید از نقش جمهوری اسلامی ایران و حمایت‌های کشورمان از مردم لبنان و مقاومت لبنانی از مواضع منطقه‌ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران تقدیر به عمل آوردند. طرف‌های لبنانی دیدگاه‌های خود در زمینه‌های منطقه‌ای، خصومت رژیم صهیونیستی و آمریکا با لبنان و مواضع کشورهای عربی در قبال لبنان پرداختند و پیشنهاداتی را در زمینه چگونگی گسترش و تعمیق همکاری‌های دو کشور مطرح کردند.

کد خبر 5453338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha