۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۲۱

رئیس کل دادگستری کردستان خبر داد؛

کاهش ۲۱ هزار پرونده قضایی رسوبی در کردستان

کاهش ۲۱ هزار پرونده قضایی رسوبی در کردستان

سنندج- رئیس کل دادگستری کردستان از کاهش ۲۱ هزار پرونده رسوبی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این روند کاهشی در سال ۱۴۰۱ نیز با مجاهدت و تلاش مضاعف نیروها دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسینی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج اظهار کرد: کردستان در سال ۹۹ آخرین استان در خصوص پرونده‌های رسوبی بود که خوشبختانه در ۱۶ ماه اخیر ۳۱ هزار پرونده از موجودی پرونده‌های رسوبی استان کسر شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۱ هزار پرونده کسر شده است و این روند موفقیت آمیز در سال ۱۴۰۱ نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری کردستان اعلام کرد: در سال گذشته شاهد افزایش ۱۵ درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری بودیم اما با مجاهدت نیروهای دستگاه قضا در استان شاهد کاهش ۲۱ هزار پرونده رسوبی بودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی افزود: در رفع تعرض به اراضی ملی جزو استان‌های برتر بودیم و در خصوص کاهش تعداد زندانیان نیز رتبه اول را کسب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش و انسجام به عمل آمده، برای ۱۰۰ درصد اراضی ملی استان طرح کاداستر انجام شد.

حسینی تصریح کرد: انتظار داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی، استقلال دستگاه قضائی را در استان در نظر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از دولت، حمایت از تولید و اشتغال، مبارزه با ترک فعل مدیران به ویژه در حوزه تولید و رفع تصرف اراضی ملی، ایجاد امنیت در کنار نهادهای امنیتی و اطلاعاتی از جمله اولویت‌های دستگاه قضا در کردستان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: کردستان بیشترین محکوم مالی را در بین استان‌های کشور دارد و سال گذشته در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ۳۰ میلیارد ریال جمع آوری شد و امیدواریم امسال نیز این روند افزایش یابد.

کد خبر 5458005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha