۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۱۲

مدیرکل حوزه هنری استان فارس:

هنر انقلاب برای همه مردم جامعه است

هنر انقلاب برای همه مردم جامعه است

شیراز- مدیرکل حوزه هنری استان فارس گفت: برخی با شعار دروغین هنر برای هنر در تلاش هستند تا هنر انقلابی را محدود به افراد خاصی کنند اما هنر انقلاب برای همه مردم جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید نمازی صبح شنبه در شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: شهید مرتضی آوینی از جمله شاخص ترین افراد هنرمندانی است که با بهره برداری از مفاهیم انقلاب نسبت به نشر آثار انقلابی اقدام کند.

وی افزود: شهید آوینی یکی از پیشگامان عرصه جهاد تبیین است و انسانی شاخص برای هنر انقلاب است این درحالی است که اصلی ترین ویژگی هنر انقلاب تعهد است.

به گفته وحید نمازی هنر انقلابی هنری مردمی است ولی شاهد هستیم که برخی با شعار دروغین هنر برای هنر، هنر انقلابی را محدود کردند.

نمازی معتقد است: هنر انقلابی هویت بخش و امید آفرین است و با پویایی و جریان‌سازی در جامعه اقدام کرده تا در جامعه اسلامی منشأ اثر باشد.

وی ادامه داد: فلسفه برگزاری هفته هنر انقلابی اشائه هنر انقلاب است و حوزه هنری استان نیز در تلاش است تا شرایطی را در جامعه ایجاد کند که بتواند این فلسفه را در جامعه پیاده سازی کنند.

نمازی تاکید کرد: در تمامی شهرستان‌ها هفته هنر انقلاب اسلامی پیش بینی و اجرایی شده است تا بتوان هفته هنر انقلاب اسلامی را با شکوه بیشتر برگزار کرد.

او ادامه داد: بومی گرایی، تبیین فرهنگ هنر انقلابی، معرفی مصادیق هنر انقلاب، توسعه مخاطب، اکران فیلم‌های سینمایی، شاخص سازی هنرمند انقلابی از جمله مصادیقی است که در هفته هنر انقلاب اسلامی مدنظر بود.

کد خبر 5462511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha