۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۹

فرمانده قرارگاه لشکر ۸۴ لرستان مطرح کرد؛

اجرای ۲۰۰ برنامه ویژه گرامیداشت روز ارتش در لرستان

اجرای ۲۰۰ برنامه ویژه گرامیداشت روز ارتش در لرستان

خرم‌آباد- فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان گفت: به مناسبت گرامیداشت روز ارتش بالغ بر ۲۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی، مذهبی و ... پیش‌بینی شده که در یگان‌های ارتش در لرستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم مراد خوشکنار امروز سه شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه در دهه ارتش برنامه‌های متعددی پیش بینی شده که تا امروز هم تعدادی از آنها اجرا شده است، اظهار داشت: بالغ بر ۲۰۰ برنامه فرهنگی، مذهبی و مسابقات مختلف برای این ایام پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در روز ۲۱ فروردین برنامه گرامیداشت شهید صیاد شیرازی را داشتیم، تصریح کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های محترم کارکنان ارتش، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، تجلیل از پیشکسوتان، برگزاری مسابقه ضیافت ماه رمضان، تجلیل از کارکنان نمونه، اعزام تیم پزشکی به نقاط محروم شهر و روستا و… از جمله برنامه‌های دهه ارتش در لرستان است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان اهدای خون کارکنان ارتش، برگزاری مسابقات ورزشی در مجموعه یگان‌ها، تجلیل از ایثارگران و رزمندگان، غرص ۴۶ هزار نهال به مناسبت ۴۶ هزار شهید نیروی زمینی و… را از دیگر برنامه‌های این دهه برشمرد و افزود: همچنین رژه نیروهای ارتش امسال به صورت موتوری در محل لشکر ۸۴ پیاده لرستان برگزار می‌شود.

امیر خوشکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تحول انقلابی در ارتش به صورت دفعی و انفاقی نبود و با حرکت نهضت امام از ۱۵ خرداد ۴۲ شروع شد و تا پیروزی انقلاب ادامه داشت چراکه اعضای آن عضوی از پیکره مردم بودند، اظهار داشت: قشر ارتش یک مجموعه متدین بودند و هرگز مسائل دینی در این مجموعه از بین نرفته بود.

وی تصریح کرد: وجود مبارزان انقلابی در بدنه یکی دیگر از ویژگی‌های ارتش بود که این افراد ضمن اینکه پیوند خود را با رهبران انقلاب داشتند قسمت عظیمی از ارتش را با انقلاب آشنا کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان افزود: کارکنان بدنه ارتش همانند آتش زیر خاکستر منتظر نسیمی بودند تا سوز انقلابی آنها بروز و ظهور یابد.

امیر خوشکنار با تاکید بر اینکه این ویژگی‌ها باعث شده بود که ارتش به سمت مردم حرکت کند، گفت: در دوران انقلاب بدنه ارتش همه دین دار و از خانواده‌های متدین بودند و جزئی از مردم بودند، بدنه ارتش کاملاً در کنار و همکار و همگام مردم بود.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب قسمت اعظمی از نیروهای ارتش دلشان در گرو نهضت امام و همراه با مردم بود، تصریح کرد: رژه تاریخی همافران ارتش در حمایت از امام و انقلاب نیز چنان تأثیری در حرکت انقلاب داشت که روند حرکت انقلاب را تسهیل و تسریع کرد.

کد خبر 5465525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha