۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۳۶

رئیس ایمنی و ترافیک راهداری اردبیل:

۲۷ همایش آموزشی کاربران آسیب‌پذیر جاده ای در اردبیل برگزار شد

۲۷ همایش آموزشی کاربران آسیب‌پذیر جاده ای در اردبیل برگزار شد

اردبیل- رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: ۲۷ همایش آموزشی برای حساس کردن کاربران آسیب‌پذیر نسبت به خطرات احتمالی جاده‌ای در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلطانی بعد از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای حساس‌سازی کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای به رعایت مقررات عبور و مرور ایمن، ۲۷ همایش آموزشی برای کاربران آسیب پذیر جاده‌ای در ۲۷ روستای حاشیه راه استان اردبیل در سال گذشته برگزار شده است.

وی نداشتن کلاه ایمنی و ضربه به سر را از مهمترین عوامل مرگ‌ومیر در بین موتور سواران عنوان کرد و گفت: به همین منظور در سال گذشته تعداد ۴۲۹ عدد کلاه ایمنی و شبرنگ مخصوص موتورسیکلت به راکبان موتورسیکلت اهدا شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه عدم دیده شدن عابران پیاده و ادوات کشاورزی و وانت بار در تاریکی شب یکی دیگر از عوامل تصادف است، افزود: ۳۶۵ عدد چراغ قوه به عابران پیاده، ۱۵۴ بسته شبرنگ مخصوص وانت بار به رانندگان وانت بار و همچنین ۲۳۶ بسته شبرنگ مخصوص ادوات کشاورزی به رانندگان ادوات کشاورزی در سال ۱۴۰۰ اهدا شد.

سلطانی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی نیروهای زحمتکش راهداری در نگهداری راه و زیرساخت‌های آن، حمل اضافه بار توسط رانندگان متخلف را از عوامل مهم آسیب به عمر مفید راه و جاده عنوان کرد و افزود: در سال گذشته به تخلف ۳۸۵ راننده متخلف حمل اضافه بار معرفی شده از سوی پلیس راه استان در اداره ایمنی و ترافیک رسیدگی و اعمال قانون شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با تقدیر از همراهی و حضور نیروهای پلیس راه استان در محورها، ارجاع ۱۴۱ مورد تخلف شرکت حمل و نقل و راننده را در سال گذشته به کمیسیون‌های مربوطه یادآور شد و گفت: در این کمیسیون‌ها به تخلفات راننده‌ها و شرکت‌ها رسیدگی شده و همچنین جهت رسیدگی به تخلف بارگیری بیش از حد مجاز در مبدا بارگیری، متخلفین به سازمان صنعت و معدن معرفی می‌شوند.

کد خبر 5467086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha