۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۴۶

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه:

۶۰۰ روستا در کرمانشاه گرفتار تنش آبی هستند

۶۰۰ روستا در کرمانشاه گرفتار تنش آبی هستند

کرمانشاه- معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به خشکسالی و کاهش بارش‌ها در استان، گفت: ۶۰۰ روستا در کرمانشاه گرفتار تنش آبی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فخری عصر شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی برای تأمین آب شرب شهر کرمانشاه که با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: در این شرایط دشوار خشکسالی نیازمند بسیج امکانات تمامی دستگاه‌ها برای تأمین آب شرب شهرها و روستاها هستیم.

وی افزود: کشور ایران وارد یک دوره خشکسالی بلند مدت شده و شواهد موجود نشان می‌هد که این بحران خشکسالی در کشور به نقطه اوج خود رسیده است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: برای دومین سال پیاپی شاهد کاهش شدید بارندگی‌ها در استان کرمانشاه هستیم و در این شرایط دشوار باید تمامی امکانات دستگاه‌ها برای تأمین آب شرب شهرها و روستاها بسیج شود.

فخری بیان کرد: بر اساس گزارش آبفا حدود ۶۰۰ روستا در استان کرمانشاه گرفتار تنش آبی هستند و باید فرمانداران هرچه سریع‌تر آخرین وضعیت موجود منابع آبی شهرستان را بررسی کنند و بر اساس واقعیت‌های موجود و به صورت عملیاتی در مورد مدیریت مصرف آب و همچنین تهیه تانکر برای آبرسانی به روستاها اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از باغات استان کرمانشاه به دلیل خشکسالی در خطر جدی خشک شدن قرار دارند و باید تدبیری اضطراری اندیشیده شود تا این سرمایه‌ها از بین نروند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: برنامه بازنگری طرح آبرسانی شهر کرمانشاه بر اساس شرایط جدید باید طبق یک برنامه مدون هر چه سریع‌تر انجام شود.

کد خبر 5484028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha