۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹

دلیل رها شدن زباله عفونی در قزوین در حال بررسی است

دلیل رها شدن زباله عفونی در قزوین در حال بررسی است

قزوین-کارشناس بهداشت محیط مرکز شهید بلندیان قزوین با بیان اینکه تصاویر منتشر شده از زباله های عفونی مربوط به بیمارستان بوعلی نیست، از پیگیری علت رهاسازی این زباله ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در روزهای اخیر تصویر مشکوکی از زباله پزشکی در اطراف بیمارستان بوعلی شهر قزوین در فضای مجازی دست به دست می‌شود که موجب نگرانی شهروندان شده است.

هاشم یوسفی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان این موضوع که زباله‌های عفونی نمی‌تواند مربوط به بیمارستان بوعلی باشد عنوان کرد: در بیمارستان‌ها واحد امحا وجود دارد و به هیچ عنوان زباله بیمارستانی به خارج از این محل انتقال نمیابد بنا بر این این مسئله که ممکن است زباله‌ها مربوط به بیمارستان باشد قویاً رد می‌شود.

کارشناس مسؤول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان قزوین ادامه داد: در قزوین ۶۰۰ مطب فعالیت می‌کنند که کارشناسان ما روزانه از این مطب‌ها بازدید به عمل می‌آورند، همه این مراکز و مطب‌ها جز تعداد اندکی قزرارداد دفع پسماندهای عفونی با برخی شرکت‌های خصوصی که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند را دارا هستند و زباله‌های خود را به طور تخصصی به این شرکت‌ها واگذار می‌کنند.

وی ادامه داد: این موضوع جز مسائلی است که مطب‌ها و درمانگاه‌ها برای آن هزینه می‌کنند و حق الزحمه می‌پردازند و چنین بی دقتی را بر خود جایز نمی‌دانند چرا که از آموزش‌های اولیه مسئله جدا سازی زباله‌های عفونی است.

این کارشناس با اشاره به تصویر منتشر شده در فضای مجازی بیان کرد: زباله‌ها زباله‌های درمانگاهی هستند در حالی که ما در اطراف منطقه یادشده درمانگاه نداریم و مواردی نظیر تزریق سرم و… در مطب‌ها انجام نمی‌شود.

یوسفی مطرح کرد: با انتشار این تصویر ما تمامی مرکزهای پزشکی محدوده را بررسی کردیم و بررسی‌های ما برای علت یابی و کشف عامل ادامه دارد با این حال باید این موضوع را یادآور شد که سطل زباله در تصویر خالی است ولی بسته زباله کاملاً مکشوفه است و به نظر می‌آید در این تصویر غرض ورزی وجود دارد.

این کارشناس بهداشت محیط در خاتمه یادآور شد: بررسی‌های کارشناسان ما در این زمینه ادامه دارد، اگر فردی سهواً این عمل را انجام داده باشد از سوی کارشناسان اخطار دریافت می‌کند و یا اگر پیشتر اخطار دریافت کرده باشند طبق قانون به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

کد خبر 5487527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha