۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۲۲

در روستای صوفیان برگزار شد

رقابت ۲۰۰ سر اسب در شانزدهمین جشنواره اسب اصیل ترکمن

رقابت ۲۰۰ سر اسب در شانزدهمین جشنواره اسب اصیل ترکمن

کلاله- مدیر جهاد کشاورزی کلاله گفت: ۲۰۰ سر اسب از نقاط مختلف کشور در شانزدهمین جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن در روستای صوفیان به نمایش گذاشته شد.

رحیم دانشور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شانزدهمین جشنواره اسب زیبای ترکمن با هدف احیا و حفظ ذخیره ژنتیکی اسب ترکمن و ایجاد مرکز اصلاح نژاد و همچنین توسعه اشتغال پایدار در شهرستان کلاله روستای صوفیان برگزار شد.

وی افزود: در این دوره از جشنواره بیش از پنج هزار نفر تماشاگر از اقصی نقاط کشور به این روستا سفر کردند و همچنین معاون وزیر جهاد کشاورزی، فرماندار کلاله، مدیرکل ورزش و جوانان، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری، رییس هیات سوار کاری کشور و استان، فرماندار گالیکش و مراوه تپه و گالیکش در این جشنواره حضور داشتند.

دانشور ادامه داد: این جشنواره با شرکت حدود ۲۰۰ سر اسب از استان های فارس، تهران، البرز، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، جنوبی، رضوی و استان گلستان در ۱۰ دور از کره پای مادر تا سیلمی ها، جلوه هایی از زیبایی خود را به نگاه تماشاگران مهمان شده از اقصی نقاط کشور هدیه کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله با اشاره به اینکه در سال های گذشته نیز داوران جشنواره از خارج کشور بودند، یادآور شد: داوری شانزدهمین دوره جشنواره را نیز خانم بِلانکا دِ تُولِد داور بین المللی از مادرید، پایتخت اسپانیا بر عهده داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس شاخص های معین زیباترین های شانزدهمین دوره اسب زیبا ترکمن در سه رتبه انتخاب شدند.

کد خبر 5491362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha