۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۳:۲۹

معاون نخست وزیر روسیه:

ارسال سلاح های غربی به اوکراین تنش را تشدید و طولانی تر می کند

ارسال سلاح های غربی به اوکراین تنش را تشدید و طولانی تر می کند

معاون نخست وزیر روسیه با انتقاد از ارسال حجم زیاد تسلیحات غربی به اوکراین گفت: ارسال تسلیحات غربی به اوکراین تنها درگیری را تشدید و طولانی‌تر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «یوری بوریسوف»، معاون نخست وزیر روسیه روز دوشنبه در گفتگویی تلویزیونی با اشاره حمایت‌های تسلیحاتی کشورهای غربی از اوکراین گفت: «سامانه های موشکی جاولین و سامانه‌های توپخانه ای که غرب در اختیار اوکراین قرار می‌دهد، سهم تعیین کننده‌ای در روند عملیات نظامی نخواهد داشت و تنها درگیری را تشدید می‌کند.»

بوریسوف گفت: «این سلاح‌ها به سختی می‌توانند سهم تعیین کننده‌ای داشته باشند که بر درگیری نظامی تأثیر بگذارند. حجم زیاد این تسلیحات فقط وضعیت را بدتر و درگیری را طولانی‌تر می‌کند. من فکر می‌کنم که اوکراینی‌ها از این امر فقط ضرر خواهند کرد.»

این مقام روسی همچنین خاطرنشان کرد: «سامانه‌های جاولین و سامانه‌های توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری از نظر مشخصات با سلاح‌های روسی مطابقت دارند. امروز نیروهای روسی بسیاری از تسلیحات عرضه شده غرب را از حالت عملیاتی خارج کرده اند.»

پیشتر نیز، سرلشکر «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه از نابودی سازی بخشی از تسلیحات غربی در منطقه خارکف خبر داده بود. این مقام نظامی روسیه در این ارتباط گفت: «روز شنبه نیروهای مسلح روسیه از موشک‌های اسکندر برای از کار انداختن تسلیحات ارسال شده توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا و از بین بردن نیروهای تیپ ۵۸ پیاده مکانیزه اوکراین در منطقه خارکف استفاده کرده‌اند.» کوناشنکوف همچنین افزود: «در منطقه خارکف تراکم سنگین تسلیحات و سخت افزارهای رزمی تحویلی از ایالات متحده و کشورهای غربی و همچنین پرسنل نظامی تیپ ۵۸ پیاده مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین با سامانه‌های موشکی اسکندر از بین رفته است.»

ارسال تسلیحات غربی به اوکراین همواره با انتقاد بسیاری روبرو شده و بسیاری گفته اند که ارسال حجم زیاد سلاح‌های غرب به اوکراین به تشدید تنش در جریان درگیری‌ها در این کشور اروپای شرقی منجر خواهد شد.

کد خبر 5513778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha