۲ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۱۸

با حکم دیوان عالی آمریکا؛

آزادی حمل سلاح در آمریکا، داد «بایدن» را هم درآورد!

آزادی حمل سلاح در آمریکا، داد «بایدن» را هم درآورد!

رئیس جمهور آمریکا حکم جدید آزادی حمل سلاح در اماکن عمومی این کشور را مغایر با قانون اساسی ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، رئیس جمهور آمریکا نسبت به حکم دیوان عالی این کشور مبنی بر آزادی حمل سلاح در اماکن عمومی ابزار ناامیدی کرد.

«جو بایدن» روز پنج شنبه به وقت محلی، ساعاتی پس از صدور حکم دیوان عالی آمریکا اعلام کرد که از حکم دادگاه عالی در مورد حمل اسلحه در ایالت نیویورک بسیار ناامید هستم.

رئیس جمهور آمریکا افزود که حکم دادگاه عالی مغایر با منطق و قانون اساسی است و برای همه ما موجب ناراحتی بزرگی است. بایدن از مردم آمریکا خواست تا تقاضای خود در مورد قانونی شدن حمل اسلحه را به گوش همگان برسانند.

دیوان عالی آمریکا امروز پنجشنبه، تنها چند هفته پس از یک تیراندازی مرگبار در مدرسه‌ای در تگزاس، با لغو قانون حمل اسلحه در نیویورک، که بیش از یک قرن پیش وضع شده بود، اعلام کرد مردم آمریکا حق دارند در اماکن عمومی با خود سلاح حمل کنند.

پس از وقوع حوادثی از قبیل تیراندازی در سوپر مارکت در «بوفالو» واقع در نیویورک که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر شد و قتل عام در مدرسه‌ای در ایالت تگزاس که ۲۲ کشته برجای گذاشت، فشار بر دولت ایالات متحده برای مقابله با افزایش خشونت‌های مرتبط با اسلحه افزایش یافته است و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز گفت که از لایحه مصوب مجلس سنا در آمریکا پیرامون سخت گیرانه تر کردن حمل آزادانه سلاح حمایت می‌کند. با این حال دیوان عالی آمریکا با حکم تازه خود، موج وحشتناک جنایت ناشی از آزادی سلاح در این کشور را نادیده گرفت.

کد خبر 5522047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha