تاکید امیر قطر و رئیس جمهور مصر بر حقوق مشروع ملت فلسطین

تاکید امیر قطر و رئیس جمهور مصر بر حقوق مشروع ملت فلسطین

امیر قطر و رئیس جمهوری مصر در دیدار خود بر حقوق مشروع ملت فلسطین بر اساس مراجع قانونی بین المللی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سما، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در دیدار خود بر اهمیت تلاش برای احیای روند سازش برای رسیدن به حل و فصل عادلانه برای مسئله فلسطین که تضمین کننده حقوق ملت فلسطین بر اساس مراجع قانونی بین المللی باشد، تاکید کردند.

همچنین در این دیدار امیر قطر از تلاش‌های مصر برای بازسازی نوار غزه قدردانی کرد.

از سوی دیگر السیسی تاکید کرد که سفر امیر قطر به قاهره نشان دهنده پیشرفت روابط میان مصر و قطر است و منجر به تقویت روابط دو جانبه در همه زمینه‌ها در آینده خواهد شد.

همچنین شیخ تمیم از رهبران سیاسی و ملت مصر در سایه نقش این کشور در پرداختن به مسائل عربی و تلاش‌ها برای ایجاد همبستگی، قدردانی و بر تمایل دوحه به تداوم اقدامات دو جانبه برای تقویت روابط در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

طرفین در این دیدار بر تقویت همکاری‌های دو جانبه در زمینه انرژی و کشاورزی و همکاری در زمینه سرمایه گذاری و فعال سازی مبادلات تجاری تاکید کردند.

امیر قطر و رئیس جمهور مصر راه‌های همکاری برای غلبه بر پیامدهای ناشی از جنگ اوکراین بر اقتصاد جهانی و تلاش‌های دو کشور برای مبارزه با تروریسم را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

طرفین همچنین از نشستی که قرار است به میزبانی عربستان و با مشارکت رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس، مصر، اردن، عراق و آمریکا برگزار شود، استقبال کردند.

گفتنی است که در آستانه سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه، تحرکات سران کشورهای عربی تشدید شده است.

کد خبر 5523390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha