۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۱

معاون راهداری استان بوشهر:

۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده سفرهای تابستانی مردم استان بوشهر است

۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده سفرهای تابستانی مردم استان بوشهر است

بوشهر- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده سفرهای تابستانی مردم استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شهابی صبح چهارشنبه در دومین نشست شورای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اظهار داشت: برای اجرای برنامه‌های سفرهای تابستانی استان بوشهر برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شامل ۲۸۰ دستگاه اتوبوس ملکی استان و تعداد ۲۲۰ دستگاه اتوبوس مهمان طرف قرارداد شرکت‌های حمل و نقل مسافر، آماده سفرهای تابستانی مردم هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر بیان کرد: بخش حمل و نقل جاده‌ای با همکاری پلیس راه استان و مشارکت شرکت‌های حمل و نقل مسافر آماده همکاری برای سفرهای تابستانی مردم است.

نگاه ویژه به ایمنی سفر

وی با توجه به ضرورت ایمنی سفرهای مردم بیان داشت: ناوگان اتوبوسی استان با وجود شرایط سنی مناسب ملزم به دریافت معاینه فنی هستند و همه روزه قبل از انجام سفر نیز بوسیله مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل کنترل می‌شوند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین از کنترل ناوگان در مسیر تردد خبر داد افزود: همه ناوگان اتوبوسی موظف به نصب سامانه سپهتن هستند و این سامانه امکان کنترل رفتار راننده را در طول مسیر برای پلیس فراهم می‌کنند.

شهابی اظهار داشت: برای اطمینان از رعایت اصول ایمنی و بهداشتی، ناوگان اتوبوسی در حین سفر و در محورهای ارتباطی نیز به صورت میدانی و دروازه‌ای با مشارکت پلیس راه و کارشناسان حمل و نقل کنترل می‌شوند.

فعالیت ۱۶ راهداری و راهدارخانه

وی همچنین از همکاری کامل بخش راهداری استان برای سفرهای تابستانی مردم خبر داد و اظهار داشت: تعداد ۱۶ راهداری و راهدارخانه استان با ظرفیت کامل آماده اجرای طرح و سفر تابستانی و کمک به سفر ایمن مردم در محورهای ارتباطی هستند.

شهابی، افزود: رفتار توأم با احترام و ادب با مسافران یک ضرورت اساسی است و از هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم که در طول مسافرت، ضمن رعایت نکات ایمنی هر گونه رفتار خارج شئون راننده و خدمه اتوبوس را با سامانه ارتباطی ۱۴۱ گزارش کنند.

کد خبر 5526621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha