۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۴

مدیر کل حوزه هنری چهارمحال و بختیاری :

مستند بلند سینمایی «ترور سرچشمه» در شهرکرد اکران شد

مستند بلند سینمایی «ترور سرچشمه» در شهرکرد اکران شد

شهرکرد- مدیر کل حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: فیلم مستند بلند سینمایی «ترور سرچشمه» به کارگردانی «محمدحسین مهدویان» در شهرکرد اکران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان قائدی با اشاره به اکران فیلم مستند بلند سینمایی «ترور سرچشمه» به کارگردانی «محمدحسین مهدویان» در شهرکرد، اظهار کرد: این فیلم مستند به بررسی ابعاد، آثار و چرایی انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در تیرماه سال ۱۳۶۰ که منجر به شهادت دکتر بهشتی و تعدادی از مسئولان ارشد کشور شد پرداخته و از زبان مطلع‌ها بخش‌هایی از ناگفته‌های تاریخ معاصر کشور را بیان می‌کند.

وی ادامه داد: «ترور سرچشمه» به تهیه‌کنندگی مجید رجبی‌معمار و به سفارش مرکز گسترش سینمای تجربی و حرفه‌ای ساخته‌شده است.

مدیر کل حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: شهید «رحمان استکی» از شهدای هفت تیر اهل استان چهارمحال و بختیاری نیز یکی از شهدای ترور هفت تیر است که در این اثر مستند نام او نیز برده می‌شود.

قائدی تصریح کرد: با آغاز انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۵۸، رحمان استکی به‌عنوان نامزد حزب جمهوری اسلامی در حوزه انتخابیه شهرکرد معرفی شد و مردم این شهرستان با شناختی که از تقوی و روحیه مبارزه و خدمتگزاری استکی داشتند او را به‌عنوان نماینده خود انتخاب کردند و رحمان استکی با کسب ۶۳ درصد آرای مردم شهرکرد به خانه ملت راه یافت.

وی مطرح کرد: شهید استکی در برابر نیات پلید منافقین هرگز خاموش نمی‌ماند و معتقد بود جلوی ریشه این فتنه که با توسل به اقدامات و فجایع ضدبشری سعی در ایجاد اختلال در جامعه دارد را باید گرفت.

مدیر کل حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: رحمان استکی سرانجام در تاریخ هفتم تیر ۱۳۶۰ در فاجعه انفجار تروریستی دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، عاشقانه به سوی معبود پر کشید و در گلستان شهدای شهرکرد در جوار رحمت حضرت حق قرار گرفت.

گفتنی است، اکران فیلم مستند بلند سینمایی «ترور سرچشمه» با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه مندان سینمایی مستند در نگارخانه سوره شهرکرد برگزار شد.

کد خبر 5527484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha