۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۳

وزارت دفاع روسیه؛

«شویگو» به «پوتین» درباره آزادسازی لوهانسک گزارش داد

«شویگو» به «پوتین» درباره آزادسازی لوهانسک گزارش داد

وزیر دفاع روسیه در پی سقوط شهر لیسیچانسک به دست نیروهای ارتش این کشور، رئیس جمهور روسیه را در جریان عملیات آزادسازی منطقه لوهانسک قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور درباره آزادسازی جمهوری خلق «لوهانسک» (LPR) به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گزارش داده است.

سرویس خبری وزارت دفاع روسیه در این باره اعلام کرد: امروز، ۳ جولای ۲۰۲۲، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه ولادیمیر پوتین فرمانده عالی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه را در جریان آزادی جمهوری خلق لوهانسک قرار داد.

این اقدام در پی آن صورت می گیرد که عصر روز گذشته، ارتش روسیه به همراه شبه نظامیان جمهوری خلق لوهانسک، شهر راهبردی «لیسیچانسک» و در واقع آخرین سنگر نیروهای اوکراینی در منطقه مذکور را محاصره و سپس تحت کنترل خود در آوردند.

مساحت کل مناطق آزاد شده در روز گذشته ۱۸۲ کیلومتر مربع بوده است.

شبه نظامیان اوکراینی با خروج از شهر، برخی از ساختمان های مهم اداری از جمله شهرداری را منفجر و ویران کردند. طی ۳ روز گذشته، ارتش روسیه به همراه جنگنده‌ های واحدهای LPR، پالایشگاه نفت لیسیچانسک، معدن ماتروسکایا، کارخانه ژلاتین و روستای توپولوکا را نیز آزاد کردند.

ارتش روسیه در هفته های اخیر و پس از تحت کنترل گرفتن شهر «سیویرودونتسک» در منطقه مذکور، با پیشروی به سمت لیسیچانسک، از پنج جهت وارد این شهر شد و با گیر انداختن نیروهای اوکراینی عملا عقب نشینی را برای آنها غیر ممکن کرد.

وزیر دفاع روسیه در پی آزادسازی سیویرودونتسک، ضمن بازدید از نیروهای ارتش این کشور در عملیات آزادسازی «دونباس» (شامل مناطق دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و گفتگو با فرماندهان روسی و دریافت گزارش های آنان در این زمینه، توجهی ویژه به سازماندهی پشتیبانی همه جانبه در درگیری ها و همچنین ایجاد کلیه شرایط لازم برای زندگی پرسنل نظامی روسیه در نقاط استقرار موقت داشت.

پیشتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده بود که نتیجه نبرد در شهر سیویرودونتسک سرنوشت منطقه دونباس را رقم خواهد زد. اکنون با آزادی سازی شهر لیسیچانسک، منطقه لوهانسک آزاد شده و ارتش روسیه به آزادسازی مناطق باقی مانده ادامه خواهد داد.

کد خبر 5529639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha