۱۰ تیر ۱۴۰۱، ۲:۳۰

مدودف:

تحریم‌ها می‌تواند توجیهی برای آغاز جنگ باشد

تحریم‌ها می‌تواند توجیهی برای آغاز جنگ باشد

معاون رئیس شورای امنیت روسیه می‌گوید که تحریم‌ها می‌تواند توجیهی برای جنگ باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز پنجشنبه گفت که در شرایط خاص، تحریم‌ها علیه مسکو ممکن است به عنوان یک اقدام تجاوزکارانه توصیف شود.

مدودف همچنین با انتقاد از تحریم‌های کشورهای غربی و آمریکا علیه روسیه افزود: تحریم‌ها علیه روسیه حتی ممکن است به عنوان توجیهی برای جنگ از نگاه مسکو به شمار رود.

مدودف با بیان اینکه روسیه حق دفاع از خود را دارد و با انتقاد از تحریم‌های غرب گفت: «می‌خواهم بار دیگر اشاره کنم که تحت شرایط خاص، چنین اقدامات خصمانه ای می‌تواند به عنوان یک اقدام تجاوزکارانه بین‌المللی نیز شناخته شود.»

چند روز پیش از این نیز، «دیمیتری مدودف» در یک مصاحبه اعلام کرده بود که هر گونه تلاش برای دست اندازی به شبه جزیره کریمه به عنوان اعلام جنگ علیه روسیه تلقی می‌شود و اگر این اقدام را یکی از کشورهای عضو ناتو انجام دهد، این مسئله به معنای درگیری با کل اتحاد آتلانتیک شمالی است که در واقع جنگ جهانی سوم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خطر عضویت اوکراین در ناتو برای روسیه بسیار خطرناک‌تر از عضویت فنلاند و سوئد در این ائتلاف است، گفت: «اوکراینی که عضو ناتو باشد برای کشور ما بسیار خطرناک‌تر محسوب می‌شود و این به خاطر مسئله‌ای است که رئیس جمهور پوتین بارها اعلام کرده است مبنی بر وجود اختلافات ارضی حل نشده و همچنین درک متفاوت از وضعیت مناطق. برای ما کریمه بخشی از روسیه است و برای همیشه خواهد ماند.»

مدودف در ادامه سخنان خود و با اشاره به مسئله درخواست عضویت سوئد و فنلاند در ناتو گفت: «همانطور که تجربه دهه‌های متعدد نشان می‌دهد، افزایش تنش‌ها در روابط با روسیه مسئله‌ای بی معنی و پرهزینه است.»

ارتش روسیه با فرمان پوتین، رئیس جمهور این کشور عملیات نظامی خود را در اوکراین با هدف برقراری توازن و امنیت ملی روسیه آغاز کرد و این عملیات نظامی همچنان پس از ۴ ماه ادامه دارد.

کد خبر 5527669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      14 4
      مدودوف منتظر تجزیه دوم روسیه باشد ....
    • محمد IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      9 9
      برید مواظب باشید اکراین روسیه تان را نگیرد اونوقت ادعا کنید،واقعا که همه دنیا فهمید روسیه حتی از یک کشور کوچک هم ضعیفتره خودشون هنوز نفهمیدن،چقدر دلم میخواد روسیه به حمله کنه به ناتو اونوقت در عرض چند دقیقه یا کمتر چیزی از این ظالمان روی زمین باقی نمیمونه
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      7 7
      آمریکایی ها متقلب هستند.... و از پشت خنجر می‌زنند..
    • کاربر IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      13 5
      مسوولین روسیه همانند سگهای زخمی به هر رهگذری حمله می کنند. و کلا از اشتباهی که کرده اند. دیگر عقلشان کار نمی کند... بجای توجه به توهمات جنگ را خاتمه دهید..
    • فقط تاج IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      8 7
      درود به شرف نداشته ات پوتین خیلی خصمانه رفتار میکنی اگه جنگ جهانی راه بیفته بیشترین ضررش ما ایرانی ها میخوریم.
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      1 0
      غربی ها خیانت کارمند اگر اوکراین عضو ناتو شود برایم روسیه خطرناک است و برای ما دیگران هم خطره
    • حیدر IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      0 1
      مدودف بعنوان تایر زاپاس پوتین حساب میشه، عددی نیست، هر موقع دوره پوتین میگذره، اینو میگذاره که دوره بعد بیاد رئیس جمهور بشه، کسی اینو آدم حساب نمیکنه
    • سعید BG ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      0 1
      خوب بچه جون،اگه سلاح هسته ای نمی‌داشتین ،که ناتو دو روزه قورت تون میداد
      • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
        0 0
        فعلا که ثلث اکراینو گرفته هیشکی هم غلطی نکرده