۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۵

رئیس انجمن دوستی ایران و چین تأکید کرد؛

لزوم همسان‌سازی قیمت‌های سوخت در پروازهای مسافری و کارگو

لزوم همسان‌سازی قیمت‌های سوخت در پروازهای مسافری و کارگو

البرز- رئیس انجمن دوستی ایران و چین با اشاره به بالا بودن ۴۰ برابری قیمت سوخت پروازهای کارگو نسبت به پروازهای مسافری گفت: این میزان تفاوت نرخ منطقی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، علاالدین بروجردی بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید از فرودگاه بین‌المللی پیام با اشاره به لزوم برطرف کردن موانع با هدف جلب سرمایه گذاری‌های خارجی اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین معضلات به عنوان مانع جدی بر سر راه توسعه، تفاوت فاحش قیمت سوخت پروازهای کارگو نسبت به پروازهای مسافری است و با توجه به اینکه کارگو تنها دو درصد ظرفیت نقل و انتقال را عهده‌دار است، ۴۰ برابر بودن قیمت سوخت آن نسبت به پروازهای مسافری منطقی نیست.

وی افزود: توسعه صادرات و در دست گرفتن بازارهای منطقه یک هنر است که عوامل متعددی از جمله قیمت سوخت در آن نقش دارند و این در حالی است که با این تفاوت قیمت ممکن است شرکت‌های خارجی فضا را در اختیار گرفته و ما متضرر شویم.

رئیس انجمن دوستی ایران و چین تصریح کرد: انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر دولت و مجلس در این رابطه تصمیم‌گیری کرده و شاهد یک همسان سازی در این خصوص باشیم چرا که در این صورت شاهد رشد چشمگیر و شکوفایی هر چه بیشتر مناطق اقتصادی از جمله پیام خواهیم بود.

وی متذکر شد: این منطقه این امکان را دارد که تبدیل به مرکز ترانزیت هوایی بین ایران و دیگر کشورها از جمله روسیه، اوراسیا و حتی کشورهای منطقه شود.

اکبر قنبرپور مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام نیز ضمن تاکید بر ضرورت تلاش در راستای توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاران خارجی و تسهیل گری همه جانبه برای استقرار سرمایه گذاران خارجی اظهار داشت: آمادگی کامل در جذب سرمایه گذاران خارجی از جمله سرمایه گذاران چینی و فراهم کردن بسترهای مناسب برای فعالیت‌های آنها در منطقه را داریم.

کد خبر 5537706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha