۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۲

مطالبات مردم مرکزی از دولت-۱

لزوم رسیدگی به وضعیت واگذاری کارخانجات استان مرکزی

لزوم رسیدگی به وضعیت واگذاری کارخانجات استان مرکزی

اراک- با توجه به سفر رئیس جمهور به استان مرکزی ایجاد فرصت های شغلی، کاهش آلودگی هوا، رسیدگی به وضعیت کارخانجات واگذار شده و ایجاد اشتغال بخشی از مطالبات مردم از هیئت دولت است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - رضا جدیدی: بیست و نهمین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت روز جمعه به استان مرکزی انجام می‌شود، خبرگزاری مهر بر اساس رسالت خود تلاش می‌کند تا در فرصت باقی مانده بخشی از مطالبات مهم مردم استان مرکزی را در قالب گزارش منتشر کند.

با توجه به اینکه استان مرکزی به عنوان یکی از شهرهای صنعتی کشور شناخته می‌شود لذا آلودگی ناشی از کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی موجب کاهش کیفیت هوای این استان شده است. آلودگی هوا روزهای زیادی را از ابتدای سال تاکنون مهمان مردم استان مرکزی بوده و مشکلات زیادی را برای مردم شهرهای مختلف از جمله اراک، شازند ساوه و… داشته است.

یکی از مطالبات جدی مردم در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی در خصوص آلودگی هوا است تا با مصوبات و تصمیماتی که در این حوزه گرفته می‌شود شاهد کاهش آلودگی هوا در شهرهای استان مرکزی و افزایش کیفیت هوا باشیم.

گلایه مردم از خصوصی سازی و واگذاری‌های اشتباه کارخانه‌های استان مرکزی

روند اشتباه خصوصی سازی کارخانه‌ها در سال‌های اخیر موجب کاهش اعتماد عمومی مردم به دولت شده و بسیاری از کارخانه‌ها از جمله آذر آب و هپکو طی فرآیند خصوصی سازی دچار مشکلات مدیریتی و در مقطعی به تعطیلی کشیده شدند.

استان مرکزی با توجه به اینکه شهر صنعتی است جامعه کارگری دارد یکی از مطالبات جدی کارگران این استان از رئیس جمهور و هیئت دولت رسیدگی به کارخانه‌هایی است که در فرآیند واگذاری به بخش خصوصی دچار مشکل شده‌اند.

این استان به عنوان استان عالم خیز که در طول تاریخ افراد برجسته ای را پرورش داده جوانان مستعد و با انگیزه‌ای برای کار دارد که اکنون اولویت زندگی خود را یافتن شغل مناسب قرار داده اند.

اشتغال برای جوانان می‌تواند موجب نشاط در جامعه، روی کار آمدن نیروهای پرشور و با انگیزه، رونق اقتصادی و از همه مهم‌تر کاهش سن ازدواج و افزایش جمعیت را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 5543074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محگ IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      0 0
      این ها فقط مطالبات مردم اراک بود نه شهرستان های دیگر
    • علیرضا IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      0 0
      سلام خیلی از شرکت های شهرک صنعتی کاوه ساوه قبلا دولتی بودن با پول خیلی ناچیز که حتی پول لیفتراک های شرکت ها هم نمیشدن واگذاری شد به بخش خصوصی مثل شرکت فنر سازی خاور واقعا کسی نیست جلوی این گونه رانت ها رو بگیره