۲۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۰

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

حاکمیت هوای گرم تا پایان هفته در اردبیل

حاکمیت هوای گرم تا پایان هفته در اردبیل

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طبق بررسی نقشه‌های هواشناسی تا پایان هفته با توجه به پایداری جو افزایش دما در استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با پیش‌بینی آخرین وضعیت جوی استان اردبیل اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی تا آخر هفته جاری آسمان استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و با توجه به پایداری جو استان و جهت جریانات جنوبی، افزایش دما در سطح استان پدیده غالب پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: برای این مدت در مناطق شمالی و شهرستان کوثر بیشینه دمای هوا تا ۴۱ درجه سلسیوس و در مناطق مرکزی و شهرستان خلخال بین ۳۱ تا ۳۴ درجه سلسیوس انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: افزایش تدریجی دما موجب افزایش سطح آب در برخی رودخانه‌ها خواهد شد که با توجه به جهت جریانات جنوبی و حاکمیت هوای گرم، تداوم ذوب شدن برف در ارتفاعات، وقوع بهمن و سرریز شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه دور از انتظار نیست.

محمدی ضمن توصیه برای صرفه‌جویی در مصرف آب و برق ادامه داد: همچنین به دلیل حاکمیت هوای گرم و خشک بودن مراتع استان، گسترش آتش سوزی در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی افزود: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود در مصرف آب و حامل‌های انرژی صرفه‌جویی‌های لازم را به عمل آورند.

کد خبر 5562960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha