۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۷

راهنمای انتخاب و خرید المنت حرارتی

راهنمای انتخاب و خرید المنت حرارتی

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با نکات مهم خرید المنت های حرارتی آشنا شوید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه المنت‌های حرارتی به طور کامل جای لوازم گرمایشی قدیمی را در دنیای صنعت گرفته‌اند. انتخاب نوع درست المنت‌ها برای هر مجموعه نیازمند دانش اولیه درباره نحوه کارکرد، انواع و آشنایی با کاربرد هر المنت می‌باشد. در ادامه قرار است درباره خرید المنت‌های حرارتی راهنمایی‌هایی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم قصد تهیه و یا آشنایی بیشتر با انواع المنت‌ها را دارید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

تعریف المنت حرارتی

المنت‌های حرارتی به قطعاتی گفته می‌شوند که در ازای دریافت انرژی برق یا الکتریکی، انرژی گرمایی تحویل ما می‌دهد. از این وسیله صنعتی استفاده‌های بسیار متعددی هم در موارد خانگی و هم صنعتی می‌شود. در ادامه با کاربردهای انواع المنت‌ها آشنا می‌شوید.

کاربرد المنت‌های حرارتی

کاربرد المنت حرارتی را می‌توان به دو دسته اصلی تقسیم بندی کرد: ۱) استفاده در موارد خانگی ۲) استفاده در موارد صنعتی.

از المنت‌های حرارتی در لوازم خانگی متعددی نظیر چای ساز، قهوه ساز، کتری، اتو، پلوپز، مایکروویو، آب گرم کن، سشوار، ماشین لباسشویی، توستر، سماور، شوفاژ و سایر لوازم استفاده می‌شود. در مقابل از این وسیله در موارد صنعتی نظیر دستگاه‌های جوجه کشی، کارخانه تزریق پلاستیک، کارخانه لاستیک سازی، گلخانه‌ها، صنایع ریخته گری، پرورش قارچ و آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود.

راهنمای انتخاب و خرید المنت حرارتی

انواع المنت حرارتی

المنت‌های حرارتی انواع و اقسام مختلفی دارند که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از؛

المنت میله ای

المنت سرامیکی

المنت تسمه‌ای

المنت فشنگی

المنت فلنج دار

المنت کوره‌ای

المنت کویل هیتر

المنت استخری

در ادامه مقاله درباره نکات مهمی که هنگام خرید المنت حرارتی باید به آن توجه کنید صحبت خواهیم کرد.

نکات خرید انواع المنت‌های حرارتی

در بالا ۸ نوع از انواع مختلف المنت‌های حرارتی را معرفی کردیم. اولین نکته توجه به نوع این المنت هاست چرا که هر کدام از این المنت‌ها کاربردهای متنوعی دارند و نمی‌توان هر کدام را به جای دیگری مورد استفاده قرار داد.

دومین نکته توجه به ابعاد و توان تولیدی المنت است. هر نوع المنتی در ابعاد و توان تولیدی مختلفی قابل ساخت است. هنگام سفارش حتماً باید ابعاد مد نظر و توانی که می‌خواهید از المنت بگیرید را در اختیار کارگاه سازنده قرار دهید تا المنت متناسب با استفاده شما تولید شود.

images_1660491231.jpg

مورد سوم توجه ویژه به قیمت و کیفیت محصولات است. از آنجایی که المنت‌ها کار سنگینی را انجام می‌دهند، استفاده از قطعات بی کیفیت در آن می‌تواند سبب خرابی سریع سیستم شود. همچنین قیمت نیز باید معقولانه باشد پس از پرداخت هزینه‌های اضافی به کارگاه‌های تولیدی خودداری کنید. برای خرید المنت فشنگی ارزان و سایر المنت‌ها کلیک کنید.

نحوه نگه داری صحیح از المنت‌های حرارتی

برخی از المنت‌های حرارتی از حساسیت بسیار بالایی برخوردارند پس باید به شکل صحیح از آنها نگه داری کرد. به طور مثال المنت‌های سرامیکی از روکش با جنس سرامیک ساخته می‌شوند و در برابر ضربه حساسند. پس توجه کنید این المنت هرگز نباید در معرض ضربه مستقیم قرار گیر چرا که باعث ترک خوردن و در نهایت از کار افتادن المنت می‌شود.

برخی دیگر از المنت‌ها نیز باید به صورت دوره‌ای سرویس شوند چون میزان گرما و توانی که تولید می‌کنند بالاست و قطعات در حین انجام کار تحت فشار زیادی قرار می‌گیرند.

قیمت المنت‌های حرارتی

قیمت المنت‌های حرارتی وابسته به عوامل مختلفی است. اولین عامل تعیین کننده قیمت نوع المنت است. دومین مورد ابعاد و توان تولیدی المنت است چرا که هر چقدر المنت‌ها در ابعاد بزرگ‌تری تولید شوند میزان قطعات مصرفی بالاتر می‌رود و در نتیجه قیمت تمام شده بالاتر است.

در کنار عواملی که مطرح کردیم، عاملی که از همه تاثیرش بیشتر است نرخ ارز است. از آنجایی که قطعات اولیه المنت‌ها در کشورهای خارجی تولید می‌شوند و به دلیل نوسان قیمت ارز نمی‌توان قیمت قطعی برای المنت‌های حرارتی در نظر گرفت و قبل از خرید می‌بایست به صورت روزانه قیمت المنت مدنظر را استعلام گرفت.

سخنان پایانی

در این مطلب با راهنمای خرید المنت‌های حرارتی مختلف آشنا شدید. برای اطلاع از اخبار روز ایران و جهان وبسایت ما را دنبال کنید و در صورتی که سوالی درباره این مقاله دارید در قسمت نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5563803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha