۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۱۷

شهردار منطقه ۲۱ خبر داد؛

ایجاد ۸ لاین در بزرگراه متوسلیان

ایجاد ۸ لاین در بزرگراه متوسلیان

شهردار منطقه ۲۱ از گشوده شدن هشت لاین در بزرگراه جاویدالاثر متوسلیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کاشانی‌پور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه هدف‌گذاری ما در مدیریت شهری «شهر آباد و پیشرو و شهروند مکرم و برخوردار» است، گفت: در همین راستا، به‌صورت میدانی از سطح منطقه بررسی میدانی به‌عمل آمد و یک نظرسنجی از تمامی شهروندان منطقه ۲۱ صورت گرفت.

شهردار منطقه ۲۱ خاطرنشان کرد: حاصل این نظرسنجی به‌صورت تخصصی در اختیار هر یک از معاونین قرار گرفت و اولویت‌های کاری احصا شد.

وی عنوان کرد: اولین موضوع که در منطقه ۲۱ مورد توجه و خواست مردم است، مسأله حمل و نقل است و فراوانی درخواست و مطالبه شهروندان در حوزه حمل و نقل بود.

کاشانی‌پور در ادامه اظهار کرد: سرفصل‌های روشن و راهگشایی از سوی شهردار تهران ارائه شد و با توجه به رویکردهای هفت‌گانه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت.

شهردار منطقه ۲۱ عنوان کرد: یکی از اقدامات مدیریت شهری در سطح منطقه شناسایی کارهای بر زمین مانده است و شروع به حل این معضلات کردیم.

وی تصریح کرد: یکی از این موارد، بزرگراه جاویدالاثر متوسلیان بود که باید در سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسید اما کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت داشت و مردم صبح‌ها و عصرها در ترافیک می‌ماندند.
کاشانی‌پور در ادامه گفت: با همکاری شهردار تهران توانستیم بالغ بر هشت میلیارد اعتبار جدید اخذ کنیم و در اسفندماه چهار لاین و اردیبهشت چهار لاین دیگر گشوده شد و پروژه به جریان افتاد.

شهردار منطقه ۲۱ با بیان اینکه در سطح این منطقه محله‌ای به نام جزیره وجود دارد، گفت: با توافقی که با سپاه پاسداران صورت گرفت قرار شد زمینی اختصاص پیدا کند و طرح بر اساس قوانین ترافیکی در حال انجام است تا این محدوده از حالت جزیره بودن خارج شود.

وی تصریح کرد: در روز عید غدیر نیز کلنگ یک حسینیه در این محله زده شد و برنامه بر این است تا ۲۸ صفر این حسینیه در اختیار شهروندان قرار گیرد.

کاشانی‌پور در ادامه اذعان کرد: بزرگراه لشگری، فتح و متوسلیان بالغ بر ۲۰ سال تجدید روکش نشده بودند و در حال حاضر به میزان قابل توجهی بهسازی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه نگاه به صنعت در این منطقه مناسب نبود، گفت: کارخانه ارج که تعطیل شده بود و باعث رنجش مردم شده بود، به سهم خود کمک کردیم و خط تولید آن به راه افتاد.

شهردار منطقه ۲۱ عنوان کرد: با همکاری نخبگان ۳۷ طرح توسعه محله‌ای داریم و در حوزه کاهش فقر و فاصله طبقاتی اقداماتی در دست انجام است.

وی اذعان کرد :۲۳۵۰ خانوار از سال ۹۴ ساکن شده بودند که مشکلاتی در حوزه سرانه‌ها داشتند. متأسفانه روزی که کلنگ بر زمین خورد، برای آن‌ها مدرسه، ورزشگاه و… ایجاد نشد.

کاشانی‌پور عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده قرار شد زمین مناسب برای سرانه‌ها تخصیص پیدا کند.

شهردار منطقه ۲۱ با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی در این منطفه فرسوده است، گفت: حدود ۴۶ اتوبوس در این منطقه فعالیت می‌کنند. در خصوص مترو جلسات مختلفی داشتیم و ریل‌باس را به‌عنوان یک ظرفیت در نظر گرفتیم و با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، چند ایستگاه ریل‌باس ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه اذعان کرد: منطقه ۲۱ دیار پیشرفت و نوآوری است و زمانی که وارد صنعت می‌شویم، شاهد پیشرفت‌های بسیار قابل توجهی هستیم.

کاشانی‌پور خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌ها اختصاص بخشی از یک بوستان به معلولین بود و طرح آن مصوب شد و به اجرا در خواهد آمد.

شهردار منطقه ۲۱ در ادامه عنوان کرد: یک مرکز هم‌افزایی و توسعه تعاملات صنعت، دانشگاه و مدیریت شهری تا ماه آینده افتتاح خواهد شد و تحولی در این عرصه خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: پروژه پساب «فیروزبهرام» که تأمین منابع آبی را انجام دهد نیاز به اعتبار و عملیات سنگینی است که در پی این هستیم تا زودتر این موضوع را به جریان اندازیم و مقداری کار پیچیده‌ای است که دنبال آن هستیم.

کاشانی‌پور در ادامه بیان کرد: معمولاً درختان به‌خصوص درختانی که در بوستان‌های جنگلی هستند، چیزی که الان بروز می‌دهند، لطمه‌ای است که به سال‌های قبل بازمی‌گردد و تلاش ما بر این است که جبران کنیم.

شهردار منطقه ۲۱ در ادامه اظهار کرد: متأسفانه صداهای ناشی از فرودگاه مردم را آزار می‌دهد و در مساجد تاکنون چندین بار طرح موضوع شده است.

وی در ادامه بیان کرد: مساله فرودگاه یک موضوع ملی است اما مردم منطقه ما آزار می‌بینند و تنها کار این بود که از ۱۲ شب تا چهار صبح پروازی انجام نشود.

کاشانی‌پور با اشاره به ایجاد محدودیت‌های ساخت و ساز در این منطقه به‌دلیل وجود فرودگاه عنوان کرد: در جلسات مختلف به این موضوع اشاره شد که فرودگاه حداقل باید خسارت مردم را دهد؛ چرا که طبق طرح تفصیلی در اینجا امکان ساخت و ساز تا هفت طبقه وجود دارد اما در عمل دو طبقه بیشتر نمی‌توان ساخت.

شهردار منطقه ۲۱ در ادامه و در پاسخ به خبرنگار مهر اظهار کرد: در خصوص قرارگاه جهادی مسکن با احصاء ظرفیت‌های مردمی و دولتی حدود ۲۰ هزار واحد را پذیرفتیم که در منطقه پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چند پروژه آماده داریم که یکی پروژه شش هزار واحدی در جنب بوستان حضرت خدیجه (س) است و شاید در کمتر از یک ماه آینده کلنگ آن بر زمین خورد.

کاشانی‌پور خاطرنشان کرد: یک پروژه هفت هزار واحدی نیز در ضلع شمالی لشکری است که مراحل اولیه آن برای صدور پروانه در حال انجام است و بخشی نیز اراضی مجموعه مسکن و شهرسازی است که در حال مذاکره هستیم و اگر از ضوابط دست و پا گیر عبور کنیم، امیدواریم از ۲۰ هزار واحد نیز عبور کنیم.

شهردار منطقه ۲۱ خاطرنشان کرد: در حال حاضر جهت‌گیری ۲۰ هزار واحد در منطقه ۲۱ در قرارگاه جهادی مسکن را داریم که برخی از آنها شروع شده است.

کاشانی‌پور در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص اربعین که یک کنگره جهانی است، سهم مردم ایران بعد از مردم عراق بالاترین سهم است.

شهردار منطقه ۲۱ در ادامه اظهار کرد: شهرداری تهران صرفاً برای کمک می‌روند و بر همین اساس چند قرارگاه پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: کسانی که داوطلب بودند اعلام آمادگی کردند و قرار بر این شد حدود ۸۰ نفر از سطح منطقه برای مسجد کوفه مستقر شوند و خدماتی را ارائه دهند.

کاشانی‌پور در ادامه عنوان کرد: از خیرین دعوت به‌عمل آمد و برخی به‌صورت نقدی کمک کرده‌اند.

شهردار منطقه ۲۱ با اشاره به تشکیل ستاد مردمی اربعین گفت: در حال حاضر ستاد مردمی اربعین در کنار ما هستند و ما انجام وظیفه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شورای عالی امنیت ملی عالی‌ترین متولی مقوله امنیت در کشور است، اظهار کرد: سعی شده است در معابر اصلی ارتقا روشنایی داشته باشیم؛ اما این موضوع باید با هشدار فرمانده انتظامی تهران با دوستان در شورای عالی امنیت ملی مورد پیگیری قرار گیرد.

کاشانی‌پور خاطرنشان کرد: اولین شبی که مدیر برق جدید در منطقه مستقر شد در همان شب وضعیت روشنایی را به‌طور میدانی مورد بررسی قرار دادیم.

شهردار منطقه ۲۱ عنوان کرد: امیدواریم تا پایان سال تعهد درآمدی منطقه ۲۱ را محقق کنیم.

کد خبر 5581955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha