۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۵۶

معاون آموزش و پرورش استان سمنان:

۹۰ میلیارد تومان صرف تجهیز هنرستان‌های استان سمنان شد

۹۰ میلیارد تومان صرف تجهیز هنرستان‌های استان سمنان شد

سمنان- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ۹۰ میلیارد تومان صرف تجهیز هنرستان‌های استان شد، گفت: سهم اعتبارات ملی از این تجهیز، ۷۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رشیدی بعد از ظهر دوشنبه در نشستی با حضور خبرنگاران به میزبانی آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه از مهرماه سال گذشته، ۹۰ میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان‌های استان خریداری و تحویل شده است، ابراز کرد: ۷۰ میلیارد ریال از این اعتبارات، از سطح ملی و مابقی استانی تأمین شده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش استان خریداری و به منظور تجهیز کارگاه‌ها تحویل حدود ۱۰۰ هنرستان استان شده است، افزود: برای ۲۵ رشته از رشته‌های مهارتی هنرستان‌های استان از قبیل کامپیوتر، الکترونیک، الکتروتکنیک، معماری، ساختمان، مکانیک خودرو، گرافیک، خیاطی، مکاترونیک و… است.

معاون آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه روند تجهیز هنرستان‌ها در راستای کیفیت بخشی و تعمیق آموزش‌ها، با جذب اعتبارات لازم همچنان ادامه خواهد داشت، بیان کرد: دو هنرستان کشاورزی در شهرستان‌های شاهرود و آرادان در سال تحصیلی جاری فعالیت خود را آغاز کرده است.

رشیدی با بیان اینکه در حال حاضر لازمه توسعه اقتصادی بخش کشاورزی، انجام آموزش مهارتی است، ابراز امیدواری کرد: با رونق و گسترش این دو هنرستان در آینده نزدیک با افزایش مهارت‌های تخصصی، شاهد پیشرفت اقتصاد در این بخش باشیم.

وی افزود: استان سمنان در سال تحصیلی جاری در توزیع متناسب دانش آموزان بین رشته‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش (توسعه متوازن) رتبه اول کشور را کسب کرده و با نرخ ۴۷ درصد، بالاتر از میانگین کشوری را در این زمینه قرار دارد.

کد خبر 5588145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha