۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۹:۲۳

طغیانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

تحصیلات و سوابق «مرتضوی» تناسبی با وزارت کار ندارد

تحصیلات و سوابق «مرتضوی» تناسبی با وزارت کار ندارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تحصیلات و سوابق اجرایی و مدیریتی صولت مرتضوی تناسبی با مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طغیانی صبح امروز (چهارشنبه ۲۷ مهرماه) در جریان بررسی صلاحیت سید صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس در مخالفت با وی گفت: قرآن کریم معیاری به ما داده و آن ادای امانت و دادن امانت به اهل است. باید بدانیم آیا آقای مرتضوی اهلیت لازم برای تصدی وزارت کار را دارد یا خیر.

وی ادامه داد: باید بپرسیم آیا لابی، جو سازی، قبیله گرایی، فشارهای مختلف و همشهری بودن برای ما معیار است یا تحول گرایی، تخصص و مدیریت را مدنظر قرار داده ایم.

طغیانی تصریح کرد: مرتضوی انسانی شریف، با شخصیت و دوست داشتنی است اما آیا این خصیصه‌ها برای وزیر شدن کفایت می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سطح تحصیلات وزیر پیشنهادی گفت: ایشان حقوق عمومی در پردیس خودگردان و بدون آزمون خوانده اند. همچنین نتیجه جستجوی من در مورد مقالات و کتاب‌های ایشان هیچ بوده است. انتخاب چنین مدیرانی چه پیامی برای جامعه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: همچنین در حوزه مدیریت کدام یک از شما از سفرهای استانی که اداره آن بر عهده آقای مرتضوی بوده است، رضایت دارید؟

طغیانی با تأکید بر اینکه وزارت کار، وزارتخانه‌ای حساس است، تصریح کرد: ۶۰ درصد داروی کشور زیر نظر این وزارتخانه است اما وقتی مدیر با اصطلاحات تخصصی این حوزه آشنا نباشد، او را دور می‌زند. آن هم در وزارتخانه‌ای که قبیله گرایی در آن بیداد می‌کند.

وی افزود: این وزارتخانه دو بانک دارد اما آیا آقای مرتضوی با بانکداری آشنایی دارد؟ آیا او توانایی مدیریت و تحول دارد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: باید به خود بیاییم و صلاحیت و اهلیت وزیر پیشنهادی را بسنجیم و از خود بپرسیم آیا او واقعاً می‌تواند کارها را پیش ببرد. پاسخ من به شما این است. خیر؛

طغیانی تأکید کرد: همین تصمیمات سیاسی را گرفته ایم که امروز وضع وزارتخانه و شرکت‌های مربوط به آن به این روز افتاده است که از پس پرداخت حقوق بازنشستگان بر نمی‌آید.

نماینده مردم اصفهان خاطرنشان کرد: گرچه مرتضوی شهردار خوبی بوده است اما آیا هر شهردار می‌تواند وزیر خوبی باشد؟ آن هم در وزارتخانه‌ای که حساسیت و مسئولیت زیادی دارد؟

وی خطاب به مرتضوی تأکید کرد: اگر مجلس به شما اعتماد کرد که امیدوارم اعتماد نکند چرا که نه به نفع شما و نه به نفع مردم و نه به نفع وزارتخانه است. چند توصیه دارم. اول آنکه قبیله گرایی نکنید. در غیر این صورت همین جا در مجلس رسوا خواهید شد. دوم آنکه از وزارتخانه رسوب زدایی کنید و متخصصین را به کار بگیرید. همچنین امور را به مردم واگذار کنید.

طغیانی در پایان خاطرنشان کرد: همیشه می‌گفتیم دولت قبل افراد سیاسی را در جایگاه‌های تخصصی قرار می‌دهد اما خودمان در این زمینه چه کردیم؟ آقای مرتضوی چه تخصصی برای تصدی وزارت کار دارد؟

کد خبر 5612220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha