۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۲۱:۰۵

در دیدار امیرعبداللهیان و سردار مومنی تاکید شد؛

استفاده از ظرفیت نهادهای بین المللی در مبارزه با مواد مخدر

استفاده از ظرفیت نهادهای بین المللی در مبارزه با مواد مخدر

در دیدار وزیر امور خارجه با دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره وضعیت همکاری‌های بین المللی کشورمان در عرصه مقابله با قاچاق مواد مخدر گفتگو و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در دیدار حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با سردار مؤمنی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره وضعیت همکاری‌های بین المللی کشورمان در عرصه مقابله با قاچاق مواد مخدر گفتگو و تبادل نظر شد.

وزیر امور خارجه در این دیدار از تلاش‌ها و دستاوردهای نهادهای ذیربط در عرصه مقابله با قاچاق و مهار سوءمصرف مواد مخدر در کشورمان که مورد اذعان و شناسایی نهادهای بین المللی قرار گرفته است تقدیر کرد و اهمیت تبیین موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در این عرصه را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین بر اهمیت استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت نهادهای بین المللی، در این حوزه تاکید کرد.

سردار مؤمنی نیز در این ملاقات ضمن برشمردن دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: بر اساس آمارهای رسمی نهادهای بین المللی ،۹۰ درصد کشفیات تریاک جهان، ۴۸ درصد کشفیات مرفین و ۲۶ درصد کشفیات هروئین جهان توسط جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: میزان کمک سازمان‌های بین المللی به جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با مواد مخدر، تناسبی با سطح مبارزه کشورمان با این پدیده ندارد و به علاوه تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران نیز ما را از دریافت برخی تجهیزات در این رابطه محروم کرده است.

کد خبر 5612978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha