۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹

کسب مدال نقره در مسابقات سومو آسیا توسط جوان ۱۸ ساله شهرضایی

کسب مدال نقره در مسابقات سومو آسیا توسط جوان ۱۸ ساله شهرضایی

شهرضا _ حسین محمودی جوان با اراده و ۱۸ ساله شهرضایی با شرکت در مسابقات سومو آسیا به مدال نقره دست یافت.

حسین محمودی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رقابت‌های سومو قهرمانی اوپن آسیا، بیستم شهریورماه در جریان بیست و یکمین دوره بازی‌های ایسیک‌کول با حضور ۹ کشور از دو قاره آسیا و اروپا (به عنوان میهمان) به میزبانی قرقیزستان برگزار شد.

وی افزود: تیم ملی ایران با ترکیب هفت ورزشکار، با کسب دو مدال طلا، چهار نقره و چهار برنز، توانست بر سکوی سوم بایستد.

ورزشکار شهرضایی بیان کرد: در فینال این رقابت‌ها با قبول شکست برابر نماینده روسیه، صاحب عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره در وزن ۷۵ کیلوگرم شدم.

محمودی در رابطه با نحوه آشنایی خود با ورزش سومو، تصریح کرد: با معرفی اسماعیل امیری ورزش سومو را شروع به یادگیری کردم و پس از حرفه‌ای شدن با شرکت در مسابقات استانی و کشوری و با کسب مدال توانستم به مسابقات آسیا راه پیدا کنم و به مقام دوم برسم.

وی با گلایه از عدم حمایت درست از ورزشکاران در این رشته اظهار کرد: مسئولان هیچ گونه حمایتی از من نکردند و به دلیل شرایط مالی نامناسب در مسابقات جهانی که مدتی دیگر برگزار می‌شود احتمالاً نمی‌توانم شرکت کنم.

ورزشکار شهرضایی افزود: از اینکه در سن ۱۸ سالگی به عنوان یک ورزشکار توانستم مسابقات قهرمانی سومو آسیا شرکت کنم حس خوبی دارم و به خود افتخار می‌کنم که تلاش‌هایم نتیجه داده است.

محمودی گفت: ورزش سومو ورزش ملی ژاپن است که ۵۰۰ سال قدمت دارد، این ورزش یک ورزش صلح آمیز است که در جنگ‌های برای برقراری صلح مورد استفاده قرار می گرفته است.

کد خبر 5614319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha