از سوی بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص)؛

فراخوان سومین دوره رقابت علمی کنز منتشر شد

فراخوان سومین دوره رقابت علمی کنز منتشر شد

سومین دوره رقابت علمی کنز توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و با هدف گسترش همکاری، هم‌افزایی و هم‌گرایی در حوزه علم و فناوری‌های جدید برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین دوره رقابت علمی کنز توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و با هدف گسترش همکاری، هم‌افزایی و هم‌گرایی در حوزه علم و فناوری‌های جدید و همچنین زمینه‌سازی رشد و شبکه‌سازی جوانان دانشمند جهان اسلام و با حضور ۱۹ پاویون بین‌المللی برای حل چالش‌های موجود فناورانه این پاویون‌ها، طی سال جاری برگزار می‌شود.

رقابت علمی کنز با تمرکز و توجه ویژه به جامعه علمی و محققان جوان جهان اسلام به عنوان آینده‌سازان تمدن نوین اسلامی، برگزار می‌شود. در این رقابت، دانشجویان، مخترعان، پژوهشگران و اساتید جوان زیر ۴۵ سال جهان اسلام دستاوردهای علمی و فناوری خود؛ شامل ایده، مقاله، کتاب، اختراع و محصولات جدید را به دبیرخانه رقابت در قالب تصویری ارسال کرده و پس از داوری آثار، از برگزیدگان تقدیر می‌شود. درون‌مایه اصلی رقابت علمی کنز، جست‌وجوی بهترین راهکارهای علمی و فناوری برای حل مسائلی است که جهان اسلام در آن با مشکل روبرو است.

سومین دوره این رقابت نیز در سال جاری در ۶ محور برق، الکترونیک و رباتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی، آب، انرژی و محیط زیست، سلامت و تجهیزات پزشکی، کشاورزی و صنایع غذایی و معدن و صنایع معدنی میزبان برترین طرح‌های دانشمندان جوان جهان اسلام است.

مهلت ارسال آثار برای شرکت در این رقابتها تا ۱۵ آذر است.

هریک از محققان جوان از سراسر جهان می‌توانند تا این تاریخ با ارسال یک فایل تصویری ۳ تا ۵ دقیقه‌ای از راه حل ابتکاری و علمی خود برای رفع مسائل مهم جهان اسلام در این رقابت شرکت کنند.

کد خبر 5619618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha