۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۵

معاون وزیر ارشاد:

امکانات سینمای جوان تقویت می‌شود/ افتتاح ۲۰۰ سالن سینما

امکانات سینمای جوان تقویت می‌شود/ افتتاح ۲۰۰ سالن سینما

بوشهر- معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتتاح ۲۰۰ سالن سینما تا پایان سال خبر داد و گفت: امکانات سینمای جوان تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خزاعی ظهر چهارشنبه در حاشیه سفر استانی خود به بوشهر اظهار داشت: به منظور توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای افتتاح ۲۰۰ سالن سینما تا پایان سال جاری در کشور خاطرنشان کرد: ۶۰۰ سال سینما طی ۴۰ سال گذشته در سطح کشور ساخته شده است.

معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در زمینه زیرساخت‌های سینمایی عقب هستیم افزود: امکانات و تجهیزات دفاتر سینمای جوان کشور ضعیف است و برای تقویت آن عزمی جدی داریم.

وی از اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود امکانات و تجهیزات ۶۰ دفتر و ۴۰ نمایندگی سینمای جوان کشور خبر داد و بیان کرد: بخشی از این اعتبار نیز برای تولید فیلم در انجمن سینمای جوان هزینه می‌شود.

خزاعی توجه به تولید فیلم کوتاه را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: ۷۰ درصد بودجه سینمای جوان استان‌ها در بخش تولید فیلم کوتاه و ۳۰ درصد نیز برای نخستین بار برای تولید مستند اختصاص پیدا کرده است.

وی تولید آثار بومی و فولکلور را یک موضوع بسیار مهم برای استان‌ها خواند و افزود: شناسایی استعدادهای شهرستانی و حمایت و کمک به تولید آثار در دستور کار است.

معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم ایجاد نگاه ملی برای حل مشکلات سینما، سینماگر، ورود به بازار جهانی و اقتصاد سینما اضافه کرد: همه دنیا برای حوزه سینمایی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی با اشاره به جایگاه هنر به عنوان دیپلماسی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای حل بسیاری از مشکلات و تبیین مسائل گفت: این حوزه ابزار مهم و قدرتمندی در حوزه فرهنگ و هنر است.

کد خبر 5628399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha