۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۵۱

دیدار نماینده آمریکا در سازمان ملل با «زلنسکی» در کی یف

دیدار نماینده آمریکا در سازمان ملل با «زلنسکی» در کی یف

نماینده آمریکا در سازمان ملل در دیدار با رئیس جمهور اوکراین بر تداوم حمایت های کشورش از کی یف صرف نظر از نتیجه انتخابات میان دوره ای کنگره تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل دیروز سه شنبه در کی یف پایتخت اوکراین با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، «لیندا توماس گرینفیلد» در دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» گفت: ما همچنان به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهیم و روسیه هرگز در این جنگ پیروز نخواهد شد. رئیس جمهور بایدن صرف نظر از نتیجه انتخابات میان دوره‌ای کنگره، به همکاری با نمایندگان و سناتورهای آمریکایی برای حمایت از اوکراین پایبند است.

گرینفیلد همچنین در دیدار با بازماندگان حملات روسیه و خانواده‌هایشان تصریح کرد: من به مقامات روسیه اعلام می‌کنم که شما را به علت ارتکاب جرایم جنگی در اوکراین بازخواست خواهیم کرد. روسیه این جنگ را آغاز کرد و خودش می‌تواند به آن پایان دهد. آنها می‌توانند با خارج کردن نیروهایشان و متوقف کردن خشونت‌هایی که علیه مردم اوکراین مرتکب می‌شوند، به این جنگ پایان دهند.

نماینده آمریکا در ادامه سفر خود به اوکراین ضمن بازدید از یک انبار غلات گفت: روسیه سیلوها و انبارهای گندم در اوکراین را هدف قرار می‌دهد و این حملات بر سیستم غذایی جهان تأثیر منفی داشته و باعث ایجاد بحران غذایی بی سابقه شده است.

وی همچنین در جریان بازدید از مرکزی که صدها فرد بی‌خانمان و آواره را در شهر «ایرپین» اسکان داده است، اعلام کرد: آژانس توسعه بین المللی آمریکا ۲۹ میلیون دلار کمک برای اوکراینی‌های آسیب‌پذیر در آستانه فرا رسیدن فصل زمستان اختصاص خواهد داد.

اما ولودیمیر زلنسکی در این دیدار بار دیگر ادعاهای بی اساس خود و نشأت گرفته از القائات غربی را درباره کمک پهپادی ایران به روسیه تکرار کرد و خطاب به نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: باید یک هیئت تحت نظارت سازمان ملل برای تحقیق درباره کمک پهپادی ایران به روسیه به اوکراین اعزام شود.

کد خبر 5628546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha