۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۱۰

فرماندار خلخال:

سرانه عضویت در کتابخانه‌های عمومی خلخال پایین‌تر از حد انتظار است

سرانه عضویت در کتابخانه‌های عمومی خلخال پایین‌تر از حد انتظار است

خلخال- فرماندار شهرستان خلخال گفت: آمار اعضای کتابخانه‌های عمومی خلخال با توجه به جمعیت این شهرستان پایین‌تر از حد انتظار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد یحیی‌زاده بعد از ظهر پنجشنبه در آئین جشن کتاب با اشاره به واقع شدن نخستین کتابخانه عمومی استان اردبیل در این شهرستان به دلیل غنای فرهنگی اظهار کرد: آمار اعضای کتابخانه‌های عمومی خلخال با توجه به جمعیت این شهرستان پایین‌تر از حد انتظار است.

وی افزود: خلخال از گذشته مهد ادب، شعر، نویسندگی و فرهنگ بوده و صدها کتاب به عنوان گنجینه تلاش‌های بازنشستگان، معلمان و فرهنگیان و پیشکسوتان علم و ادب در خلخال نگارش، تألیف و چاپ شده است.

فرماندار شهرستان خلخال گفت: هم اکنون ۸ باب کتابخانه عمومی که ۳ باب آن در شهرها و ۵ باب آن در روستاهای خلخال برای علاقمندان به استفاده از کتاب وجود دارد که علاوه بر این ۸ کتابخانه، یک باب کتابخانه هم در محل زندان این شهر در اختیار مددجویان قرار دارد.

یحیی‌زاده با بیان اینکه روی آوردن مردم به فضای مجازی موجب دور شدن مردم از کتاب و کتابخوانی شده است، افزود: امیدواریم اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی با استفاده از راهکارهای تشویقی از جمله اجرای برنامه‌های مختلف در کتابخانه‌های عمومی برای افزایش استقبال از کتابخانه‌ها و افزایش سرانه مطالعه در این شهرستان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از ۲ جلد کتاب جدید «صرف و نحو عربی» نوشته فرهنگ خاک نژاد و «عروج قلم» نوشته سیده رقیه هاشم‌زاده رونمایی و در پایان مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از تلاشگران فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی تجلیل شد.

کد خبر 5634398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha