۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۲۷

۵ نفر در ارتباط با بمب‌گذاری استانبول در بلغارستان بازداشت شدند

۵ نفر در ارتباط با بمب‌گذاری استانبول در بلغارستان بازداشت شدند

دادستان کل بلغارستان اعلام کرد که ۵ تَن در خصوص بمب‌ گذاری در استانبول متهم شناخته شده و بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، دادستان کل بلغارستان امروز شنبه اعلام کرد که ۵ نفر در ارتباط با بمب‌ گذاری در شهر استانبول متهم شناخته شده‌ و بازداشت شده اند.

در همین ارتباط، «ایوان گشف» (Ivan Geshev) دادستان کل بلغارستان در این باره گفت که ۳ شهروند مولداوی و یک زن و مرد کرد سوری تبار توسط نیروهای پلیس ویژه بلغارستان پس از تحقیقات بازداشت شدند.

این مقام قضایی بلغارستان اضافه کرد که اتهامات این افراد حمایت از اقدامات تروریستی در ترکیه و قاچاق انسان است. این افراد عمدتا در قاچاق انسان از مرز با ترکیه فعالیت داشتند.

این در حالیست که دولت ترکیه دیروز جمعه ۱۷ مظنون به دست داشتن در انفجارهای استانبول را دستگیر کرد.

مقامات ترکیه «پ‌ ک‌ ک» و همچنین «ی پ گ» از گروه های کُرد سوری را مسئول این حمله می‌ دانند. با این حال، گروه‌ های شبه‌ نظامی کرد دست داشتن در این حمله را رد کرده‌ اند.

پلیس ترکیه چندین ساعت پس از انفجار استانبول، ۴۸ نفر از جمله یک زن سوری که مظنون به گذاشتن یک بمب در خیابان استقلال بود را بازداشت کرد. رسانه‌ های ترکیه نیز با انتشار تصاویر این زن نوشتند که عامل حمله تروریستی دیروز در استانبول، «ژیان توسون» شهروند اهل ترکیه و متولد دیاربکر از استان‌های کردنشین این کشور است.

کد خبر 5635765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha