۱ آذر ۱۴۰۱، ۹:۵۶

شهردار شیراز:

حفظ باغ های شیراز وظیفه شرعی و قانونی است

حفظ باغ های شیراز وظیفه شرعی و قانونی است

شیراز - شهردار شیراز با تاکید براینکه حفظ باغ‌های شیراز وظیفه شرعی و قانونی است، لزوم تعریف پروژه‌هایی برای استفاده از بخش خصوصی را متذکر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن اسدی صبح سه‌شنبه در جلسه بررسی وضعیت باغ‌های قصردشت که با حضور اعضای شورا و مدیران شهری برگزار شد، گفت: باید در کوتاه مدت ساختاری ضروری و چند وجهی تعریف شود تا ابعاد مختلف حفظ، نگهداری و اقتصادی آن تأمین شود.

وی با بیان اینکه حفظ این باغ‌ها وظیفه شرعی، اخلاقی و قانونی است، خاطرنشان کرد: این باغ‌ها باید حفظ شوند و به عنوان شهرداری شیراز امکان ندارد در حفظ آنها از موضع خود کوتاه بیایم.

شهردار شیراز بر تعامل با استانداری فارس و دیگر دستگاه‌های استانی و شهری نیز تاکید و بیان کرد: باید با ایجاد دهکده گردشگری و تعریف پروژه‌هایی دیگر و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به‌سمت درآمد پایدار نیز حرکت کنیم.

محمدرضا هاجری عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز نیز بر حق و حقوق شرعی مردم در حفظ باغات تاکید کرد.

غلامعلی ترابی رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه با تاکید بر حفظ باغات قصردشت و بازنگری طرح اصلاح آن به چگونگی انجام کار پرداخت.

او با بیان اینکه باید اتفاق مثبتی در حوزه باغات بیافتد و این خواسته مردمی است، تصریح کرد: خروجی این موضوع تأثیر مثبتی در افکار عمومی و اجتماع دارد و در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی نیز اثر بسزایی دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح بر تاریخچه طرح بازنگری باغات گفت: با درنظر گرفتن زمان محدود، باید بر مبنای اختیارات موجود، شورای اسلامی شهر و شهرداری به مدیریت واحدی برسند.

علی‌اکبر سلطانی رئیس کمیسیون‌حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: این موضوع نیاز به برنامه عملیاتی دارد و باید راهبرد قطعی با نگاه درآمد پایدار داشت.

کد خبر 5637514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      0 0
      فقط بفکر خودشون هستن یه وقت فکر نکنید که این باغها مالک داره وباید حقوق مالکیت باغ دار رعایت بشه فقط میخواید با قوه قهریه وارد عمل بشید به اسم وظیفه شرعی حفظ باغات دارید ظلم میکنید به باغدارها