۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۸

وزرای دفاع آمریکا و استرالیا درباره چین رایزنی کردند

وزرای دفاع آمریکا و استرالیا درباره چین رایزنی کردند

وزرای دفاع آمریکا و استرالیا در مورد تقویت همکاری‌ ها در برابر چین دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع کشورش با ریچارد مارلز، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع استرالیا در واشنگتن در مورد تقویت همکاری ها در برابر چین دیدار و گفتگو کردند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این خصوص گفت: وزرای دفاع دو کشور بر عزم خود برای تقویت همکاری های دفاعی دو جانبه از جمله در زمینه‌ های عملیاتی، استقرار نیرو و فناوری دفاعی تاکید کردند.

طرفین بر گسترش همکاری ها در خصوص فضای امنیتی منطقه به ویژه در برابر آنچه آنها مدعی فعالیت‌ های نظامی بی‌ ثبات کننده چین شدند، تاکید کردند.

وزرای دفاع آمریکا و استرالیا همچنین درباره همکاری با شرکای منطقه ای برای حمایت از سند راهبردی برای هند- اقیانوسیه توافق کردند.

در همین ارتباط، سخنگوی وزارت خارجه چین روز گذشته از استرالیا خواست تا به اصل به رسمیت شناخته شده «چین واحد» پایبند باشد.

« مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه در واکنش به سفر هیئت استرالیا به تایوان، گفت که استرالیا باید به اصل به رسمیت شناخته شده بین المللی «چین واحد» پایبند باشد. این مقام ارشد وزارت خارجه چین تاکید کرد که استرالیا باید از ارسال سیگنال های گمراه کننده به نیروهای جدایی طلب در جزیره تایوان دست بردارد.

کد خبر 5649590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha