۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۶:۳۱

معاون منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه در گفتگو با مهر خبر داد؛

کشت گیاهان دارویی در ۲٠٠ هکتار از مزارع شهرستان کهگیلویه آغاز شد

کشت گیاهان دارویی در ۲٠٠ هکتار از مزارع شهرستان کهگیلویه آغاز شد

دهدشت_ معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه گفت: کشت گیاهان دارویی در ۲٠٠ هکتار از مزارع شهرستان آغاز شد.

علی کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: عملیات کاشت گیاهان دارویی _صنعتی شامل باریجه، آنغوزه، بادام کوهی و جاشیر به روش‌های بذرپاشی، بذرکاری و کپه کاری در مراتع شهرستان کهگیلویه انجام شد.

کریمی تصریح کرد: بذر مورد نیاز کاشت این گیاهان را اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در اختیار بهره برداران، مرتع داران و طبیعت دوستان قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر نقش کاشت گیاهان دارویی در حفظ مراتع، افزود: ما می‌توانیم با کاشت گیاهان دارویی و آموزش مردم برای شناخت و استفاده درست از این گیاه، مراتع را از خطر تخریب و نابودی نجات دهیم.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه افزود: همه ساله با شروع فصل بهار و رویش گیاهان مرتعی، افراد سودجو با دستبرد به طبیعت و برداشت بی رویه از گیاهان مرتعی، خوراکی و دارویی اقدام به تخریب طبیعت نموده و گونه‌های گیاهی را با خطر انقراض روبرو می‌کنند.

کریمی با اشاره به دستور مدیرکل منابع طبیعی استان برای آغاز همه جانبه کشت گیاهان دارویی در مراتع کهگیلویه، افزود: از روز جمعه ۱۸ آذرماه، در کوه سیاه درغک با کمک جوامع محلی و طبیعت دوستان کاشت گیاهان دارویی به وسعت ۲۰۰ هکتار آغاز شد.

کد خبر 5650870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha