استقبال ضعیف مردم از انتخابات پارلمانی تونس

استقبال ضعیف مردم از انتخابات پارلمانی تونس

خبرنگار وبگاه عربی ۲۱ که در یکی از بزرگترین دفاتر اخذ رای انتخابات پارلمانی تونس در پایتخت این کشور حضور دارد، در گزارشی از استقبال ضعیف مردم از این انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار وبگاه عربی ۲۱ ظهر امروز شنبه که در یکی از بزرگترین دفاتر اخذ رای انتخابات پارلمانی تونس در پایتخت این کشور حضور دارد، در گزارشی از استقبال ضعیف مردم از این انتخابات خبر داد.

اکثر احزاب سیاسی در تونس به دلیل اقدامات یکجانبه «قیس سعید» رئیس جمهور این کشور در تصویب قانون اساسی جدید، این انتخابات را تحریم کرده اند. این در حالی است که قیس سعید امروز مردم را به مشارکت گسترده در این انتخابات فراخوانده است.

در این انتخابات ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند. در نخستین انتخابات پارلمانی تونس پس از تصویب قانون اساسی جدید، ۱۱ هزار و ۴۸۵ دفتر اخذ رای دایر گردیده است.

براساس اعلام کمیته انتخابات تونس، ۵۰.۸ درصد از واجدان شرایط رای دادن زنان و ۴۸.۲ درصد از مردان هستند.

گفتنی است انتخابات پارلمانی تونس در حالی از امروز (شنبه) در این کشورآغاز شده که شورای انتخابات اعلام کرده تونسی های مقیم خارج از این انتخابات در روز جمعه استقبال چندانی نکردند. قیس سعید رئیس جمهور تونس، در ماه جولای گذشته تدابیر فوق‌العاده‌ای را به اجرا گذاشت که شامل انحلال شورای قضایی و پارلمان و تدوین قانون اساسی جدید بود. این اقدامات با انتقادات زیادی از سوی طرف‌های داخلی و خارجی مواجه شد. تونسی‌ها این اقدامات قیس سعید را کودتا علیه قانون اساسی توصیف کردند. در واکنش به این اقدامات ، شمار زیادی از احزاب و گروه های سیاسی اصلی تونس این انتخابات را تحریم کرده اند.

کد خبر 5657427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha